سفر هوایی به نجف بدون ویزا ممنوع شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- سازمان هواپیمایی کشوری، فرودگاه‌های کشور را از اعزام مسافران بدون ویزا به فرودگاه نجف منع کرد.

نظر به اتمام عملیات پروازهای اربعین و همچنین پذیرش نشدن مسافران بدون ویزا در فرودگاه نجف، فرودگاه‌های کشور موظفند برای جلوگیری از سرگردانی مسافران، از اعزام آن‌ها بدون ویزا خودداری کنند.

چند روز گذشته، مراجعه مسافران بدون ویزا به فرودگاه‌های کشور برای پرواز به فرودگاه‌های کشور عراق، مشکلاتی را برای عملیات پروازی و اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه‌ها به وجود آورده بود.

بررسی مسائل فرودگاهی مابین نجف و تهران

همچنین در دیدار سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با سرکنسول ایران در نجف مسائل فرودگاهی و همکاری‌های میان فرودگاه نجف و فرودگاه‌های ایران به عنوان مقصد زائران و گردشگران عراقی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سیاوش امیر مکری، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در سفر به عراق در دیدارهای جداگانه با ایرج مسجدی، سفیر و سرکنسول ایران در عراق و حجت الاسلام کاظمی مازندرانی، سر کنسول ایران در نجف دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر مکری در دیدار با سفیر و سر کنسول ایران در عراق به وضع پروازها درباره چگونگی افزایش پروازهای شرکت‌های هواپیمایی به عراق و از رایزنی‌های صورت‌گرفته در خصوص حذف روادید سفر ابراز خرسندی کرد.

همچنین او از نقش ارزنده سفیر ایران در رفع مشکل پیش‌آمده برای مسافرانی فاقد ویزای سفر که از سوی شرکت هواپیمایی العراقیه منتقل شده بودند، تقدیر کرد و دنبال کردن محورهای گفته‌شده را از جمله راهکارهای افزایش پروازها برشمرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، در دیدار سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با حجت الاسلام کاظمی مازندرانی مسائل فرودگاهی و همکاری‌های فی‌مابین فرودگاه نجف و فرودگاه های ایران به عنوان مقصد زائران و گردشگران عراقی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه سر کنسول ایران در نجف نیز بر استفاده از فرصت ایجادشده در دوره مدیریت جدید فرودگاه نجف برای ارائه خدمات مطلوب به پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی تاکید کرد که این امر مورد توجه و استقبال سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفت.

امیر مکری در پایان به سبب حمایت و پشتیبانی سر کنسول ایران از نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و گروه بازرسی راه و شهرسازی مستقر در فرودگاه نجف که برای تسهیل پروازها و رسیدگی به شکایات احتمالی زوار اربعین در فرودگاه مشغول خدمتگزاری هستند، تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا