جزئیات غربالگری زائران اربعین در مرزهای زمینی و هوایی

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت جزییات غربالگری کرونا در زائران عتبات عالیات و اربعین در مرزهای زمینی و هوایی را تشریح کرد.

محمد مهدی گویا گفت: تا روز جمعه ۹ مهرماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۰۶ هزار و ۳۲۹ زائر اربعین در مرزهای زمینی غربالگری کرونا شدند و ۶ هزار تست تشخیصی سریع و ۳ هزار و ۲۴۱ تست pcr انجام گرفت که در مجموع ۲۲۲ مورد مثبت کرونا ثبت شد که به قرنطینه اعزام شدند.

وی افزود: علاوه بر این، در مرزهای هوایی نیز ۳ هزار و ۳۶۵ مورد تست کرونا و ۵ هزار و ۱۵۹ مورد تست تشخیصی از زائرین عتبات عالیات گرفته شد که ۱۱۵ مورد ابتلا به کرونا تشخیص و به قرنطینه اعزام شدند.

وی بیان کرد: کسانی که به قرنطینه اعزام می‎شوند باید آنجا اقامت داشته باشند تا زمانی که کاملا اطمینان حاصل شود که علائم ندارند و بعد از منفی شدن تست به شهرستان‎های خود بازمی‎گردند. همچنین کلیه افرادی که که با این اشخاص در ارتباط بوده‎اند هم مورد آزمایش قرار می‎گیرند.

وی تصریح کرد: در مجموع با وجود حجم بسیار زیادی از زائران اعزامی که بسیار فراتر از پیش ‎بینی ها بود این عملیات تاکنون با موفقیت کامل انجام شده است. به عنوان مثال در پرواز نجف اشرف به کرمان که حامل ۱۳۰ زائر بود و از همگی تست انجام شد ۲۷ مورد ابتلا به کرونا تشخیص داده شد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، گویا با اشاره به یک نمونه فعالیت تیم‎های بهداشتی در مرزها گفت: همکاران ما از نیمه شب که پرواز به زمین نشست تا صبح در مرکز مراقبت مرزی بی وقفه مشغول انجام تست‎ها و مراقبت‎های لازم بودند و اگر چنین نمی‎شد می‎توانست پیامدهای نگران کننده ای در پی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا