اولتیماتوم به واردکنندگان کامیون‌های اروپایی برای ترخیص

پایگاه خبری افق و اقتصاد- عضو کارگروه نوسازی ناوگان جاده‌ای از ارائه اولتیماتوم این سازمان و گمرک به واردکنندگان کامیون‌های دست دوم اروپایی برای ترخیص خودروهای سنگین تا پایان مهر خبر داد.

اگرچه واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی و زیر ۳ سال ساخت از اوایل بهار ۱۳۹۹ کلید خورد، اما با گذشت یک سال و نیم از آغاز این فرآیند، به دلیل پیچیدگی‌های آیین‌نامه واردات این نوع کامیون که در ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های ۵ ساله ذکر شده است، فرآیند ترخیص ۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون دست دومی که ثبت سفارش شده بود، با گره کوری مواجه شد که باز کردن آن نه با دست و نه حتی با دندان هم میسر نبود.

اواخر شهریور امسال بود که دادستانی تهران به این موضوع ورود کرد و خواستار تسریع در ترخیص کامیون‌های دپو شده در گمرک‌ شهریار که بخش مهمی از کامیون‌های وارداتی را تشکیل می‌دهند، شد و دستورات لازم در این باره را به دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله گمرک و سازمان راهداری ابلاغ کرد.

گمرک: کامیون‌ها تا آخر مهر ترخیص نشود، به اموال تملیکی می‌روند

بر اساس اعلام گمرک ایران، تعداد کامیون‌های دپو شده در گمرک تهران (شهریار سابق) تا ۱۴مهر امسال ۱۳۰۱ دستگاه و در گمرک‌های غرب تهران ۱۳۳۳ دستگاه است.

گمرک به کلیه واردکنندگان هشدار داده تا در صورت اقدام نکردن برای ترخیص این کامیون‌ها حداکثر تا اول آبان امسال، این کامیون‌ها از سوی گمرک به عنوان کالای متروکه اعلام و بلافاصله به سازمان اموال تملیکی واگذار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا