رئيس اتحاديه فروشندگان فرش ماشيني و موکت تهران خبرداد: افت ۲۰ درصدی تقاضای فرش ماشينی

پایگاه خبری افق و اقتصاد- بنابر اعلام رئيس اتحاديه فروشندگان فرش ماشيني و موکت تهران، ميزان تقاضاي فرش ماشيني نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است، در همين مدت زمان هيچ افزايش قيمتي نبوده و حتي برخي برندها تغييرات جزيي در جهت کاهش قيمت محصولات خود داشته‌اند.

محمدهادي کماليان در مورد آخرين وضعيت بازار فرش ماشيني در کشور اظهار کرد: با توجه به شرايط موجود و با وجود بيماري کرونا، بازار فرش ماشيني در حاضر در رکود شديد به سر ميبرد. قيمتها نيز تثبيت شده و حتي در مورد بعضي برندها کاهش نيز داشته است. تعطيلات تابستاني، تغييرات فصل، بازگشايي مدارس و … نيز مزيد بر علت رکود بوده اند.

وي افزود: ميزان تقاضاي فرش ماشيني نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است، در همين مدت زمان هيچ افزايش قيمتي نبوده و حتي برخي برندها تغييرات جزيي در جهت کاهش قيمت محصولات خود داشته اند.

رئيس اتحاديه فروشندگان فرش ماشيني و موکت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجا که فرش ماشيني در داخل کشور بافته ميشود و تعداد کارخانه ها هم زياد است، بازار از اين محصول اشباع و بنابراين کمبودي هم وجود ندارد.

کمالیان خاطرنشان کرد: بعد از شيوع کرونا وعده هاي زيادي مبني بر حمايت از توليدکنندگان و اصناف داده شد که اين اتفاق نيافتاد؛ تامين اجتماعي و اداره دارايي هم وعده هاي زيادي دادند که هيچ يک محقق نشد، الان بيشتر مشکلات فعالان اقتصادي شاغل در اين بخش مربوط به نقدينگي است. علاوه بر اين قطعي برق، کارخانجات توليدي را با مشکل جدي مواجه کرده، اميدواريم دولت جديد در جهت رفع اين مشکلات تدابيري بيانديشند تا تسهيلي در فضاي کسب و کار کشور ايجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا