ثبت نام متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید مسکن از چهارشنبه

بنابر اعلام معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، ثبت نام از متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید مسکن از روز چهارشنبه در سامانه ملی نهضت مسکن آغاز خواهد شد.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری افق و اقتصاد بیان کرد: روز چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ آماده ثبت نام برای واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن هستیم. متقاضیان می‌توانند به سامانه ملی نهضت مسکن به نشانیwww.saman.mrud.ir  مراجعه و ثبت نام کنند. البته در حال حاضر سایت از دسترس خارج است اما تا روز چهارشنبه فعال می ‌شود.

وی ادامه داد: در ۳۱ استان و تعداد قابل توجهی از شهرها تامین زمین صورت گرفته و آمادگی ثبت نام وجود دارد.

وی درباره شرایط متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید مسکن گفت: استفاده نکردن از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، چهار شرط اصلی خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: اولویت ویژه ای وجود ندارد و همه کسانی که شرایط مذکور را دارا باشند می‌توانند ثبت نام کنند. ثبت نام از ساعت ۱۲ ظهر فردا آغاز شده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

محمودزاده افزود: امکانات و تسهیلات طرح جهش تولید مسکن بیش از طرح‎ های قبلی است. به این ترتیب بخاطر امکانی که قانون‌گذار تعیین کرده طرح جهش تولید و تامین مسکن از نظر میزان تسهیلات، سود وامها و خدماتی که دولت می‌دهد به مراتب پیشرفته‌تر از پروژه‌های قبلی است. البته به شورای عالی مسکن پیشنهاد داده‌ایم که پروژه‌های قبلی هم مشمول همه امتیازات این طرح شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ‌امروز (سه‌شنبه ۲۷ مهر) درباره سقف و نرخ سود تسهیلات طرح جهش مسکن با بانک مرکزی جلسه خواهیم داشت، گفت: هنوز درباره جزئیات وامها مصوبه‌ای اخذ نشده است. تا کنون چندین جلسه در این‌باره برگزار شده که امیدواریم در نشست امروز تصمیمات نهایی اتخاذ و ابهام های کارشناسان برطرف شود. در مراحل بعدی شورای پول و اعتبار و شورای عالی مسکن تصمیم نهایی را اخذ خواهند کرد.

به گفته محمودزاده، جلسات کارشناسی درباره جزئیات نحوه تامین منابع مالی و تسهیلات، خللی در ثبت نام ایجاد نخواهد کرد و می‌توانیم به صورت موازی، کارها را پیش ببریم.

وی تأکید کرد: فعلاً تا یک ماه سامانه ثمن برای ثبت نام متقاضیان باز است و محدودیت زمانی خاصی نداریم.

تعهد دولت ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی است که در ۸۰۰ شهر زمین مورد نظر آن تامین شده است.

میزان آورده اولیه در طرح مسکن ملی ۴۰ میلیون تومان و میزان وام دریافتی متقاضیان ۱۵۰ میلیون تومان بود؛ اما به گفته وزارت راه و شهرسازی عدد تسهیلات و کارمزد طرح جهش تولید متفاوت بوده و بر اساس گروه درآمدی و توان خانوارها تنظیم شده است.

در اولین مرحله از ثبت نام مسکن ۴ میلیون واحدی، تمام ۳۱ استان و شهرهایی که زمین در آنها تامین شده است، امکان ثبت نام خواهند داشت.

 

گفت‎وگو: اکرم رضائی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا