۶۳۲ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند

پایگاه خبری افق و اقتصاد- بر اساس تازه‌ترین آمار اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی، بیش از ۶۳۲ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

این وزارت با راه‌اندازی سامانه ثمن یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن به ثبت‌نام متقاضیان مسکن، اقدام کرد. متقاضیان واقعی می‌توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir با داشتن چهار شرطِ تأهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بانوان مجرد بالای ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

طبق تازه‌ترین آماری که ارائه شده است ۶۳۲ هزار و ۲۰۰ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن که اجرای قانون جهش تولید مسکن نیز نامیده می‌شود، ثبت‌نام کرده اند.

خاطرنشان می‌شود که ثبت‌نام تا ۲۸ آبان ادامه دارد.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان، تمامی تجارب طرح‌های حمایتی قبل که توسط دولت انجام شده در این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مجدداً اگر کمبود و ایرادی وجود داشته، تکرار نشود و چنانچه نکات مثبتی دارند در اجرای طرح جدید تقویت شوند.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سامانه ثمن ۲۸ مهرماه و یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رئیس دولت سیزدهم راه اندازی شد.

بنا بر اعلام محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، پایش همزمان با ثبت‌نام و در مراحل مختلف انجام می‌شود. بعد از پایش اولیه و احراز شرایط، پذیرفته‌شدگان برای مراحل دیگر پایش به ادارات کل راه و شهرسازی استان برای بررسی سابقه ۵ سال سکونت معرفی می‌شوند و در نهایت با تأیید نهایی، برای دریافت تسهیلات و همچنین باز کردن حساب مسدودی به نام خود نزد بانک تسهیلات دهنده معرفی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا