رابطه معکوس تقاضای آلایش و قیمت مرغ

پایگاه خبری افق و اقتصاد- به گفته رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران، هر چه تقاضا براي آلايش مرغ زيادتر باشد، قيمت مرغ کاهش مي‌يابد.

رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران اظهار کرد: خوشبختانه توليد مرغ در کشور و واردات مرغ‌هاي منجمد به خوبي و در حجم زياد انجام گرفته از اين رو نياز داخلي براي مصرف اين نوع از پروتئين کاملاً تامين است.

مهدي يوسف‌خاني با اشاره به افزايش تقاضا در فصول سرد براي مصرف پروتيئن بيان کرد: هميشه فصول سرد تقاضا را براي استفاده از پروتئين‌هاي حيواني بيشتر مي‌کند از اين رو مصرف ماهي و مرغ بيشتر از گذشته است.

او درباره وضع بازار ماهي قزل‌آلا بيان کرد: پرورش ماهي قزل‌آلا بايد در مناطق سرد و آب‌هاي بسيار سرد صورت پذيرد اما متاسفانه در دو سال اخير خشکسالي و نبود باران و برف منجر به کمبود آب شد و مناطق را براي پرورش ماهي محدود کرد.

يوسف‌خاني ادامه داد: علاوه بر خشکسالي، گراني و افزايش غذاي ماهي و مشکلات توليد برق و کمبود اين نوع از انرژي که براي پرورش ماهي بسيار حياتي است براي پرورش‌دهندگان آن موجب گراني ماهي قزل‌آلا شد. از سوي ديگر متاسفانه سودجويي و فرصت‌خواهي برخي از افراد منجر شده پرورش اين نوع ماهي تنها در دست عده معدودي قرار گيرد تا با در دست گرفتن نبض بازار، قيمت‌ها و فراواني اين محصول را بلوکه کنند .

او علت گراني پاي مرغ را اينگونه تشريح کرد: از آنجايي که فصل سرما تقاضا براي استفاده از آلايش‌هاي مرغ زياد مي‌شود و پاي مرغ نيز از اين دست مصارف است و ميزان تقاضا و توليد رابطه بسيار نزديکي با هم دارند؛ بنابراين به نسبت روزهاي قبل، قيمت اين محصول افزايش يافته است، اما اين نکته قابل تامل است که هر چه تقاضا براي آلايش مرغ زيادتر باشد، قيمت مرغ کاهش مي‌يابد. اکنون قيمت بالاي پاي مرغ بر قيمت مرغ اثر کاهشي داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا