برنامه‌ریزی ایران و پاکستان برای همکاری در لوازم‌خانگی و لبنیات

پایگاه خبری افق و اقتصاد- وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید ایران و پاکستان می‌توانند علاوه بر مبادلات تجاری، سرمایه‌گذاری مشترک نیز انجام دهند که لبنیات و لوازم‌خانگی در اولویت قرار دارد.

سیدرضا فاطمی‌امین امروز در خاتمه نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک ایران و پاکستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایران و پاکستان دو کشور بزرگ و مهم در منطقه هستند که تاکنون از ظرفیت‌های اقتصادی خود به‌طور مناسب استفاده نکرده‌اند.

او با اشاره به اهداف تجاری دو کشور خاطرنشان ‌کرد: تا سه ماه آینده موانع و مشکلات برای تجارت آزاد میان دو کشور برطرف خواهد شد.

فاطمی‌امین با بیان اینکه توسعه روابط تجاری با همسایگان برای دولت سیزدهم بسیار اهمیت دارد، تصریح‌ کرد: در ماه‌های گذشته رئیس‌جمهوری بر توسعه روابط بین‌المللی به‌ویژه تجارت با همسایگان تاکید کرده است.

او با بیان اینکه اقتصاد ایران و پاکستان مکمل یکدیگر هستند، تاکید کرد: دو کشور می‌توانند تبادلات خود را به تجارت منطقه‌ای توسعه دهند که به عنوان مثال در دو ماه گذشته نیز ترانزیت از طریق خاک ایران عملیاتی شده است.

این عضو کابینه دولت سیزدهم درباره رفع موانع تجارت آزاد، تاکید کرد: توافق شده تا مراکزی در دو کشور شکل بگیرد و موانع به‌طور کامل بررسی و رفع شود.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت با وزارتخانه‌های داخلی از جمله جهاد کشاورزی مذاکرات انجام شده و همه نهادهای مرتبط علاقه‌مند به رفع موانع و گسترش روابط با پاکستان هستند.

دستور کار اصلی نهمین نشست کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان با حضور وزرا و مقامات ارشد امور تجاری و بازرگانی است که به موجب آن تازه‌ترین تحولات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه اقتصادی، بازرگانی، تجارت مرزی، گمرک و توسعه بازارچه‌های مشترک مرزی بررسی خواهد شد.

علاوه بر این موضوعاتی چون قراردادهای تجارت ترجیحی و تجارت آزاد میان ایران و پاکستان و همکاری در برپایی نمایشگاه با حضور مقامات بانکی، تجاری، بخش خصوصی و مسئولان اتاق‌های بازرگانی دو کشور همسایه پیگیری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا