سهم ۱۱ درصدی بهداشت و درمان از هزینه خانوارها

پایگاه خبری افق و اقتصاد- آمار رسمی بیانگر افزایش هزینه بهداشت و درمان خانوارهای ایرانی در چند سال اخیر و سهم حدود ۱۱.۵ درصدی از کل هزینه‌های آنها است.

گزارش مرکز آمار ایران از وضع بودجه خانوار و توزیع درآمد نشان داده بود که متوسط هزینه خالص خانوارهای شهری در پایان سال ۱۳۹۹ به حدود ۶۲.۱ میلیون تومان رسیده که از این رقم ۱۶.۱ میلیون هزینه خوراکی و ۴۶ میلیون غیر خوراکی بوده است.

بررسی هزینه‌های انجام شده در بخش بهداشت و درمان از این حکایت دارد که هزینه خالص آن نسبت به کل هزینه خانوارها در سال گذشته ۱۱.۲۹ درصد است که در مقایسه با سال ۱۳۹۶ که ۱۰.۵۹ درصد بوده ، ۰.۷ درصد رشد دارد.

سهم بهداشت و درمان از کل هزینه خانوارهای شهری در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۱.۳۹ و در سال ۱۳۹۸، ۱۱.۴۵ درصد بوده که بالاترین حد در چهار سال گذشته بوده است.

اما وضعیت هزینه های بهداشت و درمان در خانوارهای روستایی نشان می دهد که از ۹.۷۳ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۱۱.۴۹ درصد در سال گذشته افزایش دارد.

هزینه درمانی روستاییان در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۱.۳۹ درصد و در سال ۱۳۹۸ ، ۱۱.۳۹ درصد بود است.

این در حالی است که متوسط هزینه خانوارهای روستایی در سال گذشته حدود ۳۴ میلیون تومان بوده که ۱۳.۶ میلیون آن هزینه خوراکی و ۲۰.۴ میلیون آن هزینه‌های غیر خوراکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا