رئیس سازمان پدافند غیرعامل: رسانه، قانون و قانونگذار و مسئول می خواهد/ وزیر فرهنگ: فضای مجازی زمین بازی جدید برای تهدیدهای انقلاب است

پایگاه خبری افق و اقتصاد- همایش پدافند غیرعامل و رسانه پایدار با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل، وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار و از سند راهبردی پدافند رسانه کشور رونمایی شد.

رسانه، قانون و قانونگذار و مسئول می خواهد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی افق و اقتصاد، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، در این مراسم تاکید کرد که پدافند غیرعامل توانسته است در حوزه های مختلف وارد شود و در سیاست های کلی مقام معظم رهبری نیز به وضوح این تبیعین دیده می‌شود .

جلالی افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر بر این نکته اشاره فرمودند که استفاده از تکنیک های شناختی در سیاست های دشمن کاملا روشن است اما این موضوع بر ما روشن نشده که آیا دشمن و احمق های درجه یک آمریکا از روی حماقت این حرفها را میزنند یا از روی خباثت و یا هر دو ، حماقت برای خباثت ، و یا کلا این حرفها را برنامه ریزی شده و برای جنگ روانی می‌زنند .

او ادامه داد: رسانه چهار عنصر اصلی دارد که شامل: زیرساخت ها و فناوری رسانه است. عنصر دوم ما موضوع محتوا است. موضوع سوم حکمرانی رسانه ای کشور است. در دولت دوازدهم شاهد ولنگاری در فضای مجازی بودیم که باید از آن عبرت بگیریم. موضوع بعدی این بود که اجازه دادیم هر پلتفرمی اجازه ورود به کشور ما بگیرد و خود به خود اجازه دادیم تا افکار عمومی مان دست دشمنان قرار بگیرد و در دولت جدید باید اینها تنظیم شود. عنصر چهارم برای بازنگری، استراتژی و راهبرد منسجم با دو بعد پدافندی و آفندی است. ما نیازمند الگوی پدافندی و جامع هستیم. تفکیک مساله دفاع در حوزه رسانه و مساله پوپولیسم مساله جدی است. رسانه، قانون و قانونگذار و مسئول می خواهد و نمی شود همینطوری رها شود.

فضای مجازی زمین بازی جدید برای تهدیدهای انقلاب است

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این همایش با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و رسانه بسیار خاص است، گفت: در بحث تکنولوژی ها در عین حال که تهدید تلقی می‌شود اما فضای خوبی برای تقویت نیروی رسانه ای کشور بوجود می آورد . هدف از برگزاری این همایش تلفیق بین رسانه و پدافند غیرعامل و همبستگی رسانه های پایدار کشور است .

وی افزود: وضع فضای مجازی خوب نیست و‌ زمین بازی جدید برای تهدیدهای انقلاب است. سیستم حاکمیتی در بخش های مختلف باید شرایط بروز استعدادها را تسهیل کنند. باید به فضای کنشگری فعالانه نگاه کنیم. افزایش سواد رسانه ای اگر به عنوان راهکار جدی در دستور کار متولیان رسانه قرار بگیرد می توانیم در این بخش موفق شویم.

رسانه نقش مهمی در تقویت استقلال و ایجاد هماهنگی بین قوا دارد

سعید جابری انصاری، دبیر همایش پدافند غیرعامل و رسانه پایدار نیز در این همایش اظهار کرد: با رویکردی که وزارت فرهنگ و ارشاد دارد و با حضور وزیر فرهنگ در دو‌ماه اخیر گام های بزرگی برداشتند. رقابت سیاسی سالم فرهنگ عقلانی از لوازم توسعه پایدار است که افراد می توانند برای رشد گسترش روابط اجتماعی از آن استفاده کنند. رسانه نقش مهمی در تقویت استقلال و ایجاد هماهنگی بین قوا دارد. رسالت دیگر رسانه پایدار در توسعه تعریف می شود.

دبیر همایش پدافند غیرعامل و رسانه پایدار افزود: تقویت مردم سالاری دینی دست یابی به توسعه فرهنگ مدنی بر اساس تربیت اسلامی از مهم ترین رسالت های پایدار در کشور ما است. اگر می خواهیم در بازسازی فرهنگ کشور کاری انجام دهیم باید ضمن شنیدن فرمایشات مقام معظم رهبری پیش رویم.

رسانه پایدار رسانه ای است که در طرح بحران ابتکار عمل دارد

سید محمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد در ادامه این مراسم گفت: رسانه پایدار رسانه ای است که ابتکار عمل را در طرح بحران دارد. در اتفاق بنزین تجربه موفقی داشتیم و کار خوبی که رسانه ملی در این باره انجام داد به بهترین شکل مدیریت شد.

وی بیان کرد: خباثت و حماقت هر دو در همه رسانه های معاند وجود دارد و این تدبیر رسانه های ما است که اقدام به موقعی داشته باشیم. مسئله بعدی جنگ ۳۳ روزه لبنان بود و شخص سید حسن نصراله باعث شد هم در جنگ سخت میدان موفق شوند و هم با طراحی های خوبی که انجام دادند بگویند ما موفقیم و ابتکار عمل و آموزشی که در جبهه حق وجود دارد باعث پیشرفت کشور خواهد شد.

در پایان این مراسم نیز سند راهبردی پدافند رسانه کشور رونمایی شد.

همایش پدافند غیرعامل و رسانه پایدار کشور، روز دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ با حضور سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر میر تاج الدینی، دکتر زکی زاده، حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، سعید جابری دبیر همایش پدافند غیرعامل،  سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد  و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و کارشناسان حوزه رسانه در تالار وحدت برگزار شد .

 

کدخبرنگار: ۱۰۰۲/ امیر رضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا