رئیس سازمان غذا و دارو: ارز دولتی داروها فعلاً حذف نمی‌شود

پایگاه خبری افق و اقتصاد- بنابراعلام رئیس سازمان غذا و دارو، سیاست دولت و وزارت بهداشت ادامه پرداخت ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی است.

بهرام دارایی، رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر حذف ارز دولتی داروها، اظهار کرد: سیاست دولت و وزارت بهداشت، ادامه پرداخت ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی مخصوصاً برای بیماران خاص و صعب‌العلاج و مزمن است.

همچنین حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: ما هیچ گونه اقدامی در این باره نکرده‌ایم. ارز بعضی از اقلامی را که تولید داخل داشته است از اردیبهشت پارسال، آزاد کردیم که این کار هم برای حمایت از تولید است که آنها هم اقلام جانبی بوده‌اند یا ارزبری محدودی دارند. الآن ارز اکثریت داروهای ما ارز دولتی است و منتظر تعیین تکلیف این موضوع در دولت و مجلس هستیم.

وی افزود: باید آنها این تصمیم را بگیرند و منابع این موضوع را هم پیش‌بینی کنند، ما تا منابع را نداشته باشیم نمی‌توانیم ارز دارو را آزاد کنیم.

محمدی با بیان اینکه داروهای بیماری‌های خاص، خط قرمز ماست، خاطرنشان کرد: برای آزاد کردن ارز این بیماری‌ها، باید دولت منابع را درنظر بگیرد، خروجی منابع را به بیمه‌ها بدهد و بیمه‌ها قبول کنند که این داروها را پوشش دهند تا به‌محض اینکه ما این داروها را آزاد کردیم، بیمار احساس بالا بودن قیمت دارو نکند، فقط در این شرایط ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا