رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: صنعت زغال سنگ بدون متولی رها شده است

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید که صنعت زغال سنگ بدون متولی رها شده است و این امر چالش‌های زیادی برای بخش‌های مختلف ایجاد کرده است.

محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی که با حضور شوراهای کارگری معادن زغال سنگ کرمان در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزارشد، به بیان تفصیلی مشکلات صنعت زغال سنگ کشور و استان در سطح ملی و استانی پرداخت و بیان کرد: بزرگترین چالش  صنعت زغال این است که کارگران با درآمد بسیار کم و سختی بسیار زیاد کار می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه صنعت زغال سنگ بدون متولی رها شده و این امر چالش‌های زیادی برای بخش‌های مختلف ایجاد کرده است، گفت: در این زمینه می‌توان به چالش‌های مربوط به پنج‌هزار کارگر مظلوم مشغول به کار  این صنعت در کرمان اشاره کرد.

پورابراهیمی گفت: برای حل مشکلات کارگران زغال سنگ تصمیم‌های فراوزارتخانه‌ای باید اخذ شود که یک بخش آن در وزارت تعاون و بخشی در صمت، اقتصاد و سایر وزارتخانه‌ها است که باید همه کمک کنند تا این صنعت بتواند با اقتدار کار خود را پیش ببرد تا مشکلاتش به حداقل برسد.

او موضوع خلاءهای بیمه‌ای کارگران، کسری سنوات و ضریب سختی کار را به عنوان سه مشکل اصلی کارگران زغال سنگ کرمان دانست و ادامه داد: به طور قطع در این سه محور بخشی در حوزه دولت و قانون‌گذاری مجلس و بخشی در تصمیم‌های توافقی بین مجموعه‌های مختلف قابلیت اجرایی دارد.

وی تصریح کرد: تصور بر این است با اهتمام جدی که در مجموعه‌های مختلف امروز پیش آمده و حضور وزرای با انگیزه و جوان در دولت آیت‌الله رئیسی حل مشکلات صنعت زغال کشور امکان‌پذیر است.

پورابراهیمی ابراز امیدواری کرد هر چه سریع‌تر با محوریت کمیسیون اقتصادی مجلس و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی خبرهای خوبی را در این بخش و در تحولات صنعت زغال شاهد باشیم تا مشکلات کارگران به حداقل ممکن، کاهش پیدا کند.

در ادامه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز با بیان اینکه از سه جهت امکان رفع مشکلات کارگران صنعت زغال وجود دارد، افزود: انتقال مشکلات به مدیرعامل صندوق، معاونت روابط کار و سوم از طریق بنده قابل رفع هستند.

حجت‌الله عبدالملکی تصریح کرد: در این نشست مقرر شد این سرفصل‌ها با مکاتبه شورای کارگری به شخص وزیر ارائه شود و تصمیم‌گیری تا چند روز آینده در حوزه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

وزیر اعلام کرد: از مجموعه تصمیماتی که در کمیسیون اقتصادی برای رفع مشکلات صنعت زغال کشور در دستور کار قرار می‌گیرد از پورابراهیمی حمایت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا