تداخل صنفي مانعي براي فعاليت واحدهاي با پروانه

پایگاه خبری افق و اقتصاد- به گفته رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان بستني، آبميوه و نوشابه تهران برخي با تداخل صنفي مانع از فعاليت واحدهاي با پروانه اين صنف مي‌شوند. فروش آبميوه و بستني فقط در واحدهاي بستني و آبميوه باید انجام شود.

اسکندر آزموده اظهار کرد: محصولات کافه‌ها بايد از بهداشت کافي برخوردار باشد و نمي‌توان به هر فردي اعتماد کرد خصوصاً که با ويروس کرونا روبه‌رو هستيم، همچنين کسب و کارهاي اينترنتي اگر زير نظر واحد صنفي با پروانه باشد قابل اعتماد است.

او بيان کرد: برخي با تداخل صنفي مانع از فعاليت واحدهاي با پروانه اين صنف مي‌شوند. فروش آبميوه و بستني فقط در واحدهاي بستني و آبميوه باید انجام شود در حاليکه صنوف ديگر که هيچ سنخيتي با بستني و آبميوه ندارند دستگاه آبميوه‌گيري و بستني‌ساز را در واحدهاي خود گذاشته و مشتريان اين صنف را مي‌گيرند.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان بستني، آبميوه و نوشابه تهران در ادامه تاکيد کرد: بارها موضوع تداخل صنفي را به اتاق و اتحاديه‌هاي مربوطه‌اشان تذکر داده‌ايم اما تاکنون به نتيجه نرسيده‌ايم. اداره بهداشت براي صدور مجوز فروش بستني و آبميوه سخت‌گيري‌هاي بسياري مي‌کند اما برخي واحدها بدون گذراندن اين مراحل تنها با يک دستگاه و بدون رعايت هيچ‌گونه نکات بهداشتي محصولات صنف آبميوه بستني را مي‌فروشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، آزموده با اشاره به پايين بودن مبالغ ورودي‌هاي صدور پروانه کسب گفت: ۱۵ سال پيش براي ورودي اعضاي جديد صنوف مختلف مبلغ ۸۰۰هزار تومان تعيين شد که طي اين مدت هيچ تغييري نداشته است. اگر هر سال تنها ۱۰درصد به اين مبلغ اضافه مي‌شد تاکنون مي‌توانست جوابگوي برخي از هزينه‌هاي اتحاديه‌ها باشد.

او تصريح کرد: متاسفانه هزينه و مخارج اتحاديه‌ها زياد است و چون درآمدي ندارند براي تامين آن با مشکلات روبه‌رو مي‌شوند، لذا اين نکته را بارها به اتاق اطلاع داده‌ايم اما به نتيجه نرسيده‌ايم. اميدواريم رسيدگي شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا