ممنوعیت استفاده از نام‌هاي محلي براي واحدهاي صنفي پايتخت

پایگاه خبری افق و اقتصاد- معاونت نظارت بر اماکن عمومي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ می‌گوید استفاده از نام‌هاي محلي (ترکي، کردي، لري، شمالي و …) براي واحدهاي صنفي پايتخت ممنوع است.

سرهنگ نادر مرادي درباره نام‌گذاري واحدهاي صنفي در پايتخت اظهار کرد: مرجع نام‌گذاري واحدهاي صنفي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و طبق بخشنامه‌اي که اين وزارتخانه به پليس ابلاغ کرده است، واحدهاي صنفي بايد نامي که براي خود انتخاب ميکند حتماً فارسي باشد.

او افزود: به عنوان مثال در تهران استفاده از نام‌هاي محلي (ترکي، کردي، لري، شمالي و…) براي واحدهاي صنفي ممنوع است و اين کار خلاف قانون است.

مرادي گفت: طبق دستورالعمل و بخشنامه‌اي که به پليس اعلام شده است اصناف بايد از نام‌هاي محلي فقط در شهر و استان‌هاي مرتبط با آن نام استفاده کنند.

معاونت نظارت بر اماکن عمومي فرماندهي انتظامي تهران گفت: به عنوان مثال از اسم‌هاي ترکي بايد در استان‌هاي ترک‌زبان استفاده شود و بار ديگر تاکيد مي‌کنم که طبق بخشنامه استفاده از اين نام‌ها براي واحدهاي صنفي پايتخت ممنوع است.

او با بيان اينکه استفاده از نام‌هاي خارجي و لاتين هم براي واحدهاي صنفي ممنوع است، گفت: پليس مجري قانون است و موظف به اجراي قانون، به همين دليل هنگامي که واحدهاي صنفي براي اخذ مجوز به ما مراجعه مي‌کنند اگر اسم جز نام‌هاي فارسي براي مغازه خود انتخاب کرده باشند مجوز به آنها نمي‌دهيم.

مرادي خاطرنشان کرد: برخي از کسبه هم قبل از اخذ مجوز اقدام به نصب تابلو با اسم‌هاي ممنوعه مي‌کنند که در صورت مشاهده حتماً با آنها برخورد مي‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا