تمهیدات اتحادیه بارفروشان برای ثبات در بازار شب یلدا

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئیس اتحادیه بارفروشان تهران می‌گوید با توجه به شرایط اقتصادی مردم، اتحادیه تمهیداتی اندیشیده که شب یلدا نوسانی در بازار نداشته باشیم.

مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: شب گذشته ۲۵ هزار تن اعم از فرنگی‌جات و صیفی‌جات ورودی بار میدان بوده است. با توجه به ازدیاد عرضه، قیمت تمامی فرنگی‌جات به غیر از گوجه‌فرنگی اعم از هویج، شلغم، گل کلم، بادمجان و کدو ۱۰ تا ۱۵درصد کاهش قیمت داشته است.

او ادامه داد: اکنون تولید هویج و فلفل دلمه‌ای دزفول به قدری بالاست که قیمت هر کیلو محصول در میدان به ۳هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: با توجه به بارندگی اخیر بوشهر قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی بوته‌رس در میدان ۹ تا ۱۰هزار تومان و گوجه‌فرنگی رنگ‌آوری ۷ هزار تومان است.

او ادامه داد: با توجه به دپوی میوه‌ های شب یلدا اعم از انار و هندوانه به عنوان دو قلم پرمصرف، مشکلی در تامین و عرضه وجود ندارد.

دارایی‌نژاد قیمت هر کیلو پرتقال را ۸ تا ۱۱هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو نارنگی ۸ تا ۱۵هزار تومان، سیب قرمز ۸ تا ۱۵هزار تومان، سیب سفید ۱۰ تا ۱۷هزار تومان، لیموشیرین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، کیوی ۱۰ تا ۱۷هزار تومان، خرمالو شمال ۸ تا ۱۴هزار تومان، خرمالو شهریار ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و خرمالو کن ۲۲ تا ۳۲ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: قیمت هر کیلو انار دماوند ۲۰ تا ۳۳ هزار تومان، انار ساوه ۱۲ تا ۱۸هزار تومان، انار شیراز ۱۸ تا ۲۶ هزار تومان و هندوانه ۳هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان است.

به گفته او، شب گذشته ۸۰۰ تا هزار تن ورودی هندوانه بوده که از ۱۵ آذر میزان ورودی هندوانه میدان را به یک هزار و ۵۰۰ تن می‌رسانیم تا برای شب یلدا مشکلی نداشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: همه ساله قیمت انار و هندوانه در شب یلدا افزایش می‌یابد، به همین دلیل اتحادیه از یک ماه و نیم گذشته اقدام به رصد بازار و انبار محصول در سردخانه‌ها کرده است. هم اکنون هندوانه نو از جاسک و میناب بندرعباس در حال عرضه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: هم‌اکنون مقادیری انار شیراز، انار کاشمر، انار دماوند و ساوه در سردخانه دپو شده تا برای شب یلدا دچار مشکل نشویم. با ازدیاد عرضه، تقاضا کمتر است.

دارایی‌نژاد گفت: قیمت هر کیلو موز هندی ۲۳ تا ۲۴هزار تومان، موز اکوادور ۲۵ هزار تومان، موز فیلیپین ۲۷ هزار تومان، موز پاکستانی ۱۵ هزار تومان و هرکارتن آناناس ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است.

او گفت: با توجه به شرایط اقتصادی مردم، اتحادیه تمهیداتی اندیشیده که شب یلدا نوسانی در بازار نداشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا