مخبر تاکید کرد: اتخاذ تدابیر و پیش بینی های لازم برای تامین کالای شب عید و ماه رمضان

پایگاه خبری افق و اقتصاد- مدیران عامل فروشگاه‎های زنجیره‌ای کشور، امروز با معاون اول رئیس جمهوری دیدار و گفت وگو کردند.

محمد مخبر در این جلسه با اشاره به ضرورت اتخاذ تدابیر و راهکارهای لازم برای کمک به بهبود وضع معیشتی جامعه و با تاکید بر اینکه مردم نباید برای تامین اقلام مورد نیاز خود در ایام پایانی سال دغدغه‎ای داشته باشند، گفت: ضرورت دارد که از هم اکنون پیش‌بینی‌های لازم برای تامین نیازهای شب عید و ماه مبارک رمضان انجام شود.

مخبر با بیان اینکه فروشگاه‎های زنجیره‌ای که برنامه‎های توسعه‎ای خود را با فعالیت در کشورهای همسایه تقویت کنند، از سوی دولت مورد حمایت قرار می‌گیرند، اظهار کرد: ارتباط دو سویه و مستمر میان دولت و نمایندگان فروشگاه‌های زنجیره‎ای می‎تواند به رفع مشکلات این فروشگاه‌ها کمک کند و به دولت نیز این امکان را می‎دهد که از ظرفیت این فروشگاه‎ها برای خدمات‌دهی هرچه بیشتر به مردم استفاده کند.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین بر لزوم استفاده از بستر فضای مجازی، فروش آنلاین و امکانات دیجیتال برای ارائه خدمات به مردم تاکید و اظهار کرد: یکی دیگر از کارهای مهمی که باید در خصوص آن پیگیری لازم صورت بگیرد، تشکیل شرکت خدمات لجستیک است چرا که این موضوع دارای ابعاد مهم و مختلفی است لذا نباید از آن غفلت کرد.

وی از مدیران عامل فروشگاه‎های زنجیره‌ای خواست با تعیین ساز و کار مشخص، از کسب و کارها و فروشگاه‎های کوچک و سنتی در محدوده فعالیت خود حمایت کنند و با استفاده از ظرفیت آنها، خدمت‎رسانی به مردم را گسترش دهند.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین به مدیران فروشگاه‎های زنجیره‎ای پیشنهاد داد با استفاده از ظرفیت شبکه بانکی کشور و ارائه تسهیلات با سود مناسب، امکان خرید با استفاده از کارت‎های اعتباری را برای مردم فراهم کنند به گونه‌ای که مردم بتوانند اقساط تسهیلات کارت‎های اعتباری را به صورت بلند مدت پرداخت کنند.

در این جلسه مدیران عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز ضمن بیان دیدگاه‎ها و نظرات خود، پیشنهاداتی را در راستای تسهیل عرضه کالا به مردم مطرح و بر استفاده از ظرفیت اقتصاد دیجیتال، حذف واسطه‌ها، هوشمند کردن امور بازرسی و نظارتی، حفظ شأن مردم و اصلاح نظام توزیع کالا تاکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا