تمدید ضرایب کاهشی ارزش افزوده و عدم نیاز به گواهی موضوع‌ماده‌(۱۸۶) ق.م.م

پایگاه خبری افق و اقتصاد- پیرو ۲مصوبه مهم قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مرتبط با اصناف مبنی بر تمدید ضرایب کاهشی ارزش افزوده و عدم نیاز به گواهی موضوع ماده (۱۸۶) ق.م.م اتاق اصناف ایران اطلاعیه ای صادر کرد.

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ با پیگیری های اتاق اصناف ایران در راستای استمهال قوانین مالیاتی واحدهای صنفی، در بیست و هشتمین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوب شد:

صدور، تجدید و یا تمدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی و حقوقی موضوع ماده (۱۸۶) قانون مالیات مستقیم تا پایان سال ۱۴۰۰ نیاز به استعلام و ارائه گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده، نخواهد داشت.

تمدید ضرایب کاهشی ارزش افزوده رسته‌های صنفی برای سال ۱۴۰۰ (لازم به ذکر است بنابر این مصوبه، سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند تا پایان سال ۱۴۰۰ مالیات بر ارزش افزوده گروه‌هایی از مودیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده را با اعمال ضریب کاهشی ارزش فعالیت آن بخش تعیین کند. مقررات این بند برای دوره‌هایی که مالیات آن قطعی نشده باشد جاری است. ضریب ارزش افزوده هر فعالیت با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور که به تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد تعیین می‌شود. )

ضمنا در این جلسه، مقرر شد بسته‌های حمایتی پیشنهادی اصناف کشور که طی نامه‌ای در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ از سوی اتاق اصناف ایران به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا اعلام شده، در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا