سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری هندی‌ها برای اتصال چابهار به شبکه ریلی

پایگاه خبری افق و اقتصاد- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری هندی ها برای اتصال ریل به بندر چابهار خبر داد.

علی‌اکبر صفایی با مرور ظرفیت ۱۵ میلیون تنی بندر چابهار اظهار کرد: در زمان حاضر کمتر از ۳ میلیون تن ظرفیت بندر چابهار استفاده می شود، لذا باید  تدابیری اندیشیده شود تا میزان فعالیت این بندر افزایش پیدا کند.

وی با یادآوری نقش پروژه راه آهن چابهار-زاهدان در تقویت بندر چابهار و توسعه سیستان و بلوچستان، اتصال ریلی این بندر را یکی از اولویت های سازمان بنادر عنوان کرد و افزود: طی  ۲ سال آینده پروژه ریل گذاری تا زاهدان و سپس به میلک انجام می شود و اعتبار ۳۰۰میلیون دلاری هندی ها برای اتصال ریل به بندر چابهار نیز جذب خواهد شد.

وی ادامه داد: اقدامات بزرگی برای توسعه بندر چابهار انجام شده و آنچه که باید در ادامه پیش رو باشد، بحث مهم ریل آهن است که عملیات اجرایی آن با حمایت و توجه ویژه دولت سیزدهم آغاز شده است.

صفایی با بیان تاکید و سیاست دولت سیزدهم بر توسعه روابط با همسایگان، عنوان کرد: باید ارتباط با کشورهای غرب آسیا از جمله هند، عمان و شرق دریای خزر و روسیه را گسترش دهیم.

وی با تاکید بر این‌که پروژه‌های نیمه تمام بندر چابهار باید به سرعت به بهره برداری برسد، افزود: ایجاد اشتغال برای مردم کم توقع و عزیز این منطقه بسیار مهم است و کم توجهی به محور شرق باید جبران شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد:‌حضور هندی ها برای چابهار یک حسن است و در بحث پشتیبانی از بندر چابهار و رایزنی با کشورهای همسایه و CIS می تواند به رونق چابهار کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا