درخواست میرکاظمی از مجلس: سقف بودجه را تغییر ندهید

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت که برای سومین ماه متوالی تورم نقطه‌به‌نقطه کاهشی بوده که نشان‌دهنده عزم دولت در بهبود شاخص‌های کلان و عدم استفاده از پول پرقدرت است.

سید مسعود میر کاظمی در جلسه ستاد بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه دولت در ماه‌های گذشته از منابع بانک مرکزی استقراض نکرده است، افزود: نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه برای سومین ماه متوالی کاهشی بوده و در آذر نیم درصد تنزل پیدا کرده که این موضوع نشان‌دهنده رویکرد درست دولت در عدم استفاده از پول پرقدرت است.

وی اظهار کرد: لایحه دولت با استقبال خوب نخبگان و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی مواجه شده است، البته سازمان برنامه و بودجه برای شنیدن انتقاداتی هم که وجود دارد کاملا آماده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه‌داد: در میان برخی نقدهای دلسوزانه مطالبی هم هست که از نگاه سیاسی به منافع و معیشت مردم حکایت دارد؛ عده‌ای که هشت سال در برابر آب رفتن سفره مردم روزه سکوت گرفته بودند حالا شبهه‌انگیزی می‌کنند و البته که این افراد هیچ‌وقت از توضیحات قانع نخواهند شد.

میرکاظمی تاکید کرد: کسانی که با نگاه کارشناسی و رویکرد علمی درباره بودجه نظرها و دیدگاه‌هایی دارند، موردتوجه قرار می‌گیرند و حتی اگر در موارد محدودی بودجه نیاز به اصلاح داشته باشد، آماده انجام آن هستیم.

معاون رئیس‌جمهوری با یاداوری اهمیت تغییر نکردن سقف بودجه، بیان‌ کرد: در بودجه ۱۴۰۱ منابع و مصارف با هم همخوانی دارند؛ درآمدها واقعی دیده‌شده و هزینه‌های دولتی به‌غیر از حقوق کاهش داشته است، زیرا کسری بودجه‌ برای دولت خط قرمز است.

به گزارش سازمان برنامه و بودجه، میرکاظمی اضافه‌کرد: علاوه بر بستن بودجه بدون کسری، در لایحه احکام خوبی برای کنترل اضافه برداشت بانک‌ها از منابع بانک مرکزی دیده‌ شده است. به‌عبارت‌ دیگر دولت در سال آینده به دنبال کنترل و کاهش قابل‌توجه تورم، البته نه به شیوه رکود بلکه با انضباط مالی و پولی است.

رئیس سازمان برنامه با بیان اینکه کنترل تورم و رشد اقتصادی، افزایش قدرت خرید آحاد مردم را در پی خواهد داشت، افزود: به دستور رئیس‌جمهوری پیوست عدالت بودجه تدوین شده و در حال نهایی شدن است تا جهت‌گیری‌های دولت برای پیشرفت متوازن کشوری بهتر مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا