رییس سازمان غذا و دارو: با حذف ارز ترجیحی، عده‌ای دچار سندرم محرومیت از رانت می‌شوند

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مخالفت با حذف ارز ترجیحی برای عده‌ای که ذینفع هستند، طبیعی است، گفت که با قطع ارز ترجیحی، منافع برخی به خطر افتاده و دچار سندرم محرومیت از رانت می‌شوند.

دکتر بهرام دارایی در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه برخی اقدامات نادرست در سال‌های گذشته باعث تضعیف جایگاه سازمان غذا و دارو شده و به معنای واقعی کلمه مظلوم واقع شده است، این سازمان به خاطر اهمیت نقش رگولاتوریش بسیار مهم  بوده و منطق های مشخصی هم برای این وظایف وجود دارد.

وی افزود: کسانی که از ارز ترجیحی سوءاستفاده می کنند، همچون معتاد تزریقی تا زمانی که این ارز به آنها تزریق شود، زنده می‌مانند.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مخالفت با حذف ارز ترجیحی برای عده ای که ذینفع هستند، طبیعی است، گفت: با قطع ارز ترجیحی ، منافع برخی به خطر افتاده و دچار سندرم محرومیت از رانت می شوند.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت بهره برداری از فارغ التحصیلان و دانش پژوهان رشته های مهندسی مرتبط با تجهیزات پزشکی ایجاد شود، عنوان کرد: باید در نحوه و میزان مصرف تجهیزات پزشکی شفاف سازی کنیم تا بتوانیم سیاست های متناسبی را جهت بهره مندی مردم و بیماران طراحی کنیم.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر دارایی ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی تنوع اقلام و کالاها بسیار گسترده است و با اصلاح فرآیندهای این اداره کل می توانیم تا حد زیادی اجرای وظایف را تسهیل و یکپارچه کنیم و علاوه بر این، باید سرعت ارائه خدمات را نیز افزایش دهیم و آنها را به سمت سامانه ای شدن پیش ببریم.

وی با تاکید بر سیاست حمایت از تولید داخل به شرط حفظ و ارتقای سلامت مردم حمایت از مردم، خاطرنشان کرد: مشارکت ذینفعان مختلف در عرصه سیاستگذاری و برنامه ریزی ها در اولویت ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا