حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته

پایگاه خبری افق و اقتصاد- معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد تمام ادارات کل استانی موظف شده‌اند که امکان حضور آسیب‌دیدگان از کرونا را در نمایشگاه فراهم کنند.

نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی صبح امروز سه‌شنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی، فاطمی مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی، سیدحسین علوی مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی و حسن میثمی مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

در ابتدا میثمی به ارائه گزارشی درباره اقدامات انجام شده در حوزه اطلاع‌رسانی نمایشگاه پرداخت و گفت: «سعی‌مان بر این بوده در این دوره موضوع اطلاع‌رسانی را فراتر ببینیم و در کنار رسانه‌های رسمی از ظرفیت اینفلوئنسرها، ساخت مستند و کمپین تبلیغاتی نیز استفاده کنیم.»

در ادامه شالبافیان با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر و زن بیان کرد: «با وجودتوفیقات حاصل شده در حوزه واکسیناسیون عمومی و کاهش تلفات ناشی از کرونا، هنوز نگرانی‌ها درباره سویه جدید اُمیکرون برطرف نشده است و این موضوع از ابتدای برنامه‌ریزی برای نمایشگاه مدنظر ما بود. در همین راستا نیز نمایشگاه با رعایت چارچوب‌های ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود.»

او با اشاره به آسیب‌های وارد شده به دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «این نمایشگاه با رویکرد حمایتی و تخصصی برنامه‌ریزی شده است.»

شالبافیان تصریح کرد: «تلاشمان بر این بوده نمایشگاه محل ملاقات ذینفعان گردشگری و هم‌افزایی و انسجام بین استان‌ها و انواع گردشگری‌ باشد.»

او با اشاره به حضور شهرداری‌ها و اتاق‌های بازرگانی در غرفه استان‌ها، افزود: «بروز ایده‌ها از جمله فعالیت‌های زیست محیطی از دیگر نکات مورد توجه در این دوره بوده است. »

حضور جامعه دانشگاهی و رونمایی از بسته‌های سرمایه‌گذاری از دیگر نکات مورد اشاره معاون گردشگری بود و افزود: «تاکیدمان بر این است که ایام نمایشگاه محلی برای ایجاد هماهنگی بین ذی‌نفعان این حوزه باشد.»

او با اشاره به تخصیص فضایی برای برگزاری نشست‌های B۲B افزود: «در این ایام میزبان هیئت‌های بازرگانی از کشورهای همسایه به صورت فیزیکی و مجازی هستیم.»

معاون گردشگری در پایان به برگزاری سه دسته نشست تحت عنوان، کارگاه‌های آموزشی با محوریت افراد خلاق، نشست‌های تشریک مساعی و اشتراک‌گذاری تجربه‌ها همچنین پنل‌های تخصص با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی اشاره کرد.

نمایشگاه، شروعی دوباره برای رونق گردشگری

فاطمی مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی با ابراز امیدواری که این نمایشگاه شروع مجددی برای رونق گردشگری کشور باشد، گفت: «در این نمایشگاه تمامی ظرفیت‌های حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی، طبیعی و موزه‌ها حضور دارند. همچنین جنبه‌های تخصصی گردشگری که پیش‌از این کمتر به آن‌ها توجه شده بود، در این دوره مورد توجه ویژه قرار گرفته‌اند.»

او با اشاره به اختصاص غرفه‌های ویژه به گردشگری خوراک و سلامت، بیان کرد: «از سایر دستگاه‌ها مانند شهرداری‌ها برای انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در طول نمایشگاه نیز دعوت به‌عمل آمده است.»

برگزاری کارگاه‌ها، آیین اقوام و نشست‌ها و حضور ۴۰ غرفه به صورت مجازی از دیگر نکات مورد اشاره فاطمی در این نشست بود.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی همچنین به حمایت مهندس ضرغامی برای حضور افرادی که توانایی کمتری برای شرکت در نمایشگاه دارند، اشاره و ابراز امیدواری کرد که از سال‌های آتی حوزه میراث‌فرهنگی نیز در نمایشگاه حضور پررنگی داشته باشد.

شالبافیان در پاسخ به انتقادی درخصوص نحوه اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام در نمایشگاه گفت: «تعداد مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی نشانگر این است که مشکل اساسی در این مورد وجود نداشته است.»

سیاست قطعی وزارتخانه هم‌افزایی بین حوزه‌ها است

او درباره ادغام همیشگی نمایشگاه دو حوزه صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: «سیاست قطعی وزارتخانه هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک حوزه‌هاست. برگزاری توامان نمایشگاه این دو حوزه، زیرساخت مناسبی برای ایجاد این هم‌افزایی است. تصمیم قطعی برای ادغام همیشگی نیز پس از بررسی و ارزیابی‌ها در پایان برگزاری نمایشگاه گرفته می‌شود.»

معاون گردشگری درباره حمایت‌های انجام شده از کسب‌وکارهای گردشگری توضیح داد: «در این دوره حضور کسب‌وکارهای گردشگری در نمایشگاه تسهیل شده و همچنین امکان حضور تشکل‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای به صورت رایگان مهیا شده است. ارتباط و طرح مشکلات بخش خصوصی با بخش‌های دولتی ذیربط نیز از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده است.»

پیوند بین کسب‌کارها و شرکای خارجی

شالبافیان تصریح کرد: «سیاست اصلی وزارتخانه تسهیل‌گیری، رفع موانع کسب و کارها و هماهنگی‌های بین‌بخشی است. این سیاست را نیز طی این مدت با برگزاری نشست‌های تجاری و فم‌تورها به میزبانی هشت استان انجام داده‌ایم. همچنین تمام تلاشمان این است که بین کسب و کارهای داخلی با شرکای خارجی پیوند ایجاد کنیم.»

معاون گردشگری با تاکید بر ادامه این سیاست افزود: «حضور در قالب نمایشگاه تخصصی در کشورهای همسایه در حوزه گردشگری سلامت و زیارتی همچنین هماهنگی با رایزنان اقتصادی و فرهنگی برای حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی از دیگر اقدامات در این راستاست.»

حضور هیئت‌های تجاری از کشورهای همسایه

شالبافیان درباره بخش بین‌المللی نمایشگاه توضیح داد: «هیئت‌های تجاری از کشورهای پاکستان، ترکیه، عراق، افغانستان، تاجیکستان و عمان در نمایشگاه حضور دارند. همچنین برگزاری نشست‌های b۲b نیز با حضور شرکت‌هایی از چین و برخی کشورهای اروپایی به‌خصوص در حوزه گردشگری سلامت برنامه‌ریزی شده است.»

او همچنین در ارتباط با حمایت برای حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه بیان کرد: «تمام ادارات کل استانی موظف شده‌اند که امکان حضور آسیب‌دیدگان از کرونا را در نمایشگاه فراهم کنند.»

معاون گردشگری همچنین به برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های منطقه‌ای در راستای توسعه و رونق گردشگری داخلی اشاره کرد و گفت: «صرفا برگزاری نمایشگاه تهران آسیب کرونا را جبران نمی‌کند، به همین دلیل برای تسهیل گردشگری داخلی رویدادهای منطقه‌ای تدارک دیده شده و از تقویم این رویدادها در نمایشگاه رونمایی می‌شود.»

استارت‌آپ‌ها مکمل و هم‌یار کسب‌وکارهای سنتی

او با اشاره به تاکید به ادارات کل استانی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها افزود: «تلاشمان در چهارماه گذشته رفع موانع بوده است. ما استارت‌آپ‌ها را رقیب کسب و کارهای سنتی نمی‌دانیم بلکه آن‌ها را مکمل و هم‌یار آن‌ها می‌بینیم.»

معاون گردشگری تصریح کرد: «در این زمینه نیز در حوزه صدور مجوز و پیگیری از سایر دستگاه‌ها اقدام کرده‌ایم. همچنین در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حمایت‌های مالی از استارت‌آپ‌های نوپای انجام گرفته است. تاکید مهندس ضرغامی نیز ورود استارت‌آپ‌ها برای ارائه راه حل‌های جدید در این حوزه است.»

تمهیدات و هماهنگی‌های لازم با وزارت کشور برای سفرهای نوروزی

او درباره مدیریت برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی توضیح داد: «ستاد خدمات سفر استان‌ها به جز پنج استان به ریاست استانداران تشکیل شده است. همچنین طی هماهنگی با وزارت کشور تمهیدات مناسبی اندیشیده است. گردهمایی مدیران کل استانی و حضور برخی استانداران به‌عنوان هماهنگ‌کنندگان دولتی سفرها نیز در نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.»

برنامه‌ریزی برای رویدادها با رویکرد تخصصی

او با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه به صورت تخصصی افزود: «به طور حتم بین واژه تخصصی و خصوصی تفاوت قائل هستیم. قائل به این نکته‌ایم که اقدامات به نمایش درآمده در نمایشگاه‌شان گردشگری بین مردم را کاهش ندهد، به همین دلیل تمامی برنامه‌ریزی‌ها از جمله ارائه خوراک استان‌ها با رویکرد تخصصی انجام شده است.»

رونمایی از ۲۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه جنگل‌ها

شالبافیان درباره بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری بیان کرد: «۲۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه جنگل‌ها با هماهنگی و پیشنهاد سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت از محیط‌زیست آماده کرده‌ایم و در نمایشگاه در قالب دفترچه‌ای رونمایی می‌شود.»

معاون گردشگری نبود مشکلات محیط و مسائل بین‌بخشی را به‌عنوان ویژگی اصلی این بسته‌ها اعلام کرد و افزود: «در سطح استانی نیز مدیران کل استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و در نمایشگاه ارائه می‌دهند. همچنین استفاده از منابع تبصره ۱۸ حدود ۶۰۰ طرح گردشگری با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد شناسایی و معرفی شده‌اند.»

اولین دستگاه در استفاده از جذب منابع مالی تبصره ۱۸

شالبافیان ادامه داد: «با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت وزارتخانه تاکنون در جذب منابع مالی تبصره ۱۸ موفق عمل کردیم. در صورتیکه اعتبارات موجود تماما جذب شود، می‌توان از دولت برای اختصاص منابع مالی در بازسازی تاسیسات گردشگری نیز درخواست‌هایی را مطرح کنیم.»

شالبافیان همچنین به ۲۸۳ پروژه قابل افتتاح در ۳۱ استان در دهه فجر اشاره کرد و افرود: «بیمه راهنمایان گردشگری محمل قانونی پیدا کرده است و امیدواریم این حداقل خواسته آن‌ها استمرار پیدا کند.»

او همچنین ساعت برگزاری نمایشگاه را از ساعت ۸ تا ۱۷ اعلام کرد و در پاسخ به انتقادات در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه نیز گفت: «نگرانی‌های ستاد کرونا برای ازدحام جمعیت موحب شد روزهای پنجشنبه، جمعه و ساعات شلوغ برای نمایشگاه در نظر گرفته نشود. رعایت دقیق پروتکل‌ها موضوع مهمی است که مد نظر قرار دارد. از عموم کسانی که به نمایشگاه می‌آیند نیز درخواست داریم پروتکل‌ها را رعایت کنند.»

اختصاص فضای رایگان به استان‌های کم‌برخوردار و توجه ویژه به هنرمندان صنایع‌دستی پیشکسوت

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور نیز در این نشست با بیان اینکه نمایشگاه‌های استانی، منطقه‌ای و ملی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی صنایع‌دستی به حساب می‌آیند،  افزود: «قبلا به این صورت بوده که ۲۰ خرداد به‌مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی نمایشگاه برگزار می‌شد، بعد از آن به دلیل تقارن با مناسبت‌هایی مثل ماه مبارک رمضان نمایشگاه در شهریورماه برگزار شد که به دلیل استقبال مخاطبان، دو نوبت در سال این نمایشگاه برگزار شد و علاوه بر شهریور در اسفند نیز شاهد برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی بودیم.»

محمودیان افزود: «به دلیل شیوع کرونا دو سال موفق به برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی نشدیم. به منظور حفظ سلامت هنرمندان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه که قرار بود مهرماه برگزار شود به بهمن ماه امسال موکول شد.»

او اضافه کرد: «به منظور هم‌افزایی و نیز فراهم کردن فرصت برای حضور سرمایه‌گذاران مشترک در دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، مقرر شد پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در کنار هم برگزار شود و هنرمندانی از ۳۱ استان کشور در این نمایشگاه حضور یابند.»

معاون صنایع‌دستی کشور اظهار کرد: «حضور پررنگ شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع‌دستی یکی از ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه است که می‌تواند به معرفی هرچه بهتر این ظرفیت‌ها در این دوره کمک کند.»

او گفت: «همچنین در این دوره از نمایشگاه صنایع‌دستی فضاهای بسیار خوبی برای استان‌های کم برخوردار در نظر گرفته شده است. ۱۲ استان به عنوان استان‌های کم‌برخوردار شناسایی شده‌اند و با دستور مستقیم مهندس ضرغامی و به منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی این استان‌ها، فضاهای رایگان در اختیار آنان قرار گرفته است.»

محمودیان ادامه داد: «همچنین به دستور مستقیم مهندس ضرغامی فضای مناسب دیگری در اختیار هنرمندان پیشکسوت به عنوان سرمایه‌های اجتماعی قرار خواهد گرفت. امید داریم این نمایشگاه منشا خیر برای همه هنرمندان و ذی‌نفعان حوزه صنایع‌دستی باشد.»

۳ محور حمایتی از هنرمندان در نمایشگاه

سیدحسین علوی مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی نیز در این نشست خبری گفت: «عده زیادی از هنرمندان صنایع‌دستی نسبت به اینکه در نمایشگاه مبالغی دریافت می‌شد معترض بودند، اما در این دوره از نمایشگاه سعی شده این نگاه تا حد زیادی تغییر کند. »

او گفت: «سه محور حمایتی از جمله شهرهای جهانی، استان‌های کم برخوردار و سالن نام‌آوران و پیشکسوتان است. در این دوره سالنی تهیه شده که در آن سالن هنرمندان دارای مدرک درجه یک و دو هنری حضور خواهند یافت. در این سالن محصولات فاخر عرضه خواهد شد و با توجه به تاکید دولت بر توجه به نخبگان، در این سالن شاهد حضور و فعالیت پیشکسوتان برجسته و هنرمندان نام‌آور حوزه صنایع‌دستی خواهیم بود.»

علوی ادامه داد: «با توجه به همین نگاه شورای مشورتی با حضور هنرمندان برجسته صنایع‌دستی و هنرمندان نام‌آور تشکیل خواهد شد و هنرمندان سیاستگذاری و ریل‌گذاری را برای ما انجام خواهند داد.»

او خاطرنشان کرد: «صنایع‌دستی ما مانند طلای نابی است که زیر دست و پا افتاده است. این هنرصنعت می‌تواند روی پای خود بایستد و در این میان هنرمندان برجسته و نام‌آور می‌توانند راهگشا و راهنمای ما باشند.»

بازگشت نمایشگاه به راهبرد حمایتی

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی در پاسخ به خبرنگاری درباره سیاست‌های حمایتی از هنرمندان صنایع‌دستی بیان کرد: «با آغاز وزارت مهندس ضرغامی بدنه هنرمندان ارتباط بسیار خوبی با ایشان برقرار کردند و مطالب مهم خود را با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مطرح کردند. سیاست ما این است که نمایشگاه صنایع‌دستی به راهبرد حمایتی خود برگردد تا به دوران طلایی خود بازگردیم و این نمایشگاه‌ها تا جایی که امکان دارد به صورت رایگان برگزار شود. وظیفه و افتخار ما خدمت به هنرمندان صنایع‌دستی است و امیدواریم حمایت‌ها از هنرمندان صنایع‌دستی در این نمایشگاه سرآغاز حمایت‌های مناسب از صنعتگران و هنرمندان باشد.»

معاون صنایع‌دستی کشور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره قیمت متراژ نمایشگاه برای هنرمندان صنایع‌دستی گفت: «گفته می‌شود برای هر مترمربع بین ۵۰۰ تا ۷۰۰هزار تومان دریافت می‌شود که این چنین نیست و این ارقام از هنرمندان برای هر مترمربع دریافت نشده است.»

او افزود: «ایجاد سالن نام‌آوران و استفاده از ظرفیت‌های حضور هنرمندان برجسته و پیشکسوت می‌تواند کمک بسیار بزرگی به ما باشد تا نقش حمایتی بیشتری را در این حوزه ایفا کنیم.»

او همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره چرایی ادغام و برگزاری همزمان دو نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی، اظهار کرد: «تسهیلگری برای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک در دو حوزه، افزایش هم‌افزایی و دریافت نتیجه بهتر از برگزاری نمایشگاه باعث شد که این دو نمایشگاه با هم برگزار شود.»

محمودیان خاطرنشان کرد: «بر اساس دستور و تاکید مهندس ضرغامی رشد نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در دستور کار قرار گرفته است. در همین خصوص اعتقاد ما این است که معاونت گردشگری و معاونت صنایع‌دستی دو بال این وزارتخانه هستند و معتقدیم هرگونه هم‌افزایی و تقویت همکاری‌ها نتایج خوبی را برای این دو حوزه به دنبال خواهد داشت، برای همین در پایان این نمایشگاه نتایج آن بررسی و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری نمایشگاه‌های مشترک انجام خواهد شد.»

محمودیان در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره ترویج و آموزش صنایع‌دستی یادآور شد: «موضوع ترویج و گفتمان‌سازی از وظایف مهم این معاونت است که البته به دلیل شیوع کرونا از این موضوع تا حدودی غفلت شده، اما این نمایشگاه می‌تواند سرآغاز مهمی برای آموزش و ترویج صنایع‌دستی باشد. این در حالی است که موضوعات ثبت جهانی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی و حضور هنرمندان صنایع‌دستی در مسابقات بین‌المللی یکی از ابزارهای مهم تبلیغی و ترویجی ماست.»

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به سوالی درباره حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در این دوره از نمایشگاه خصوصا استان‌های کم‌برخوردار گفت: «استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، ایلام، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و… استان‌های کم‌برخوردار هستند که برای هر استان هفت غرفه در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.»

حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی با تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب

او در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به اهمیت حمایت از هنرمندان و صنعتگران و ضرورت انجام کارهای تبلیغاتی و حمایتی از آنان اظهار کرد: «خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این باره انجام شده است. من از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارتخانه و از آقای میثمی و همکاران ایشان برای انجام تبلیغات و اطلاع‌رسانی این دو نمایشگاه و حمایت‌های تبلیغی این اداره‌کل از هنرمندان صنایع‌دستی تشکر و قدردانی می‌کنم. سعی ما این است که این نمایشگاه محلی برای حمایت واقعی از هنرمندان صنایع‌دستی باشد.»

معاون صنایع‌دستی کشور همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره درخواست هنرمندان از رئیس جمهوری برای منفک شدن این بخش و انتقال به یک وزارتخانه دیگر، اضافه کرد: «این موضوع به مسئله جدایی فرش از وزارت صمت و انتقال آن به این وزارتخانه مربوط می‌شود.»

محمودیان همچنین به تفاهم‌نامه با سایر دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها اشاره کرد و افزود: «تفاهم‌نامه‌های مختلفی را با بانک‌های مختلف منعقد کردیم که به‌عنوان مثال می‌توان به تفاهم‌نامه با بانک مسکن برای اعطای تسهیلات ساخت و تعمیر مسکن هنرمندان اشاره کرد، ضمن اینکه با بنیاد برکت و آستان‌قدس رضوی تفاهم‌نامه امضا کردیم که اقدامات حمایتی این وزارتخانه به حساب می‌آید. ضمن اینکه امهال تسهیلات هنرمندان صنایع‌دستی، بخشودگی اجاره‌بهای غرفه‌های صنایع‌دستی تحت مالکیت این وزارتخانه، پیگیری بیمه ۲هزار هنرمند صنایع‌دستی، کمک بلاعوض به هنرمندان و… اقدامات حمایتی این وزارتخانه به شمار می‌رود. این‌ها در حالی است که برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی نیز با هدف حمایت از هنرمندان برگزار می‌شود و در ماه‌های آینده نیز در صورتی که شرایط کرونایی مساعد باشد، نمایشگاه‌های استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار خواهد شد.»

محمودیان یادآور شد: «در نمایشگاه گردشگری راهنمایان حضور دارند و با توجه به حضور شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی در نمایشگاه این فرصت مناسبی برای آشنایی راهنمایان با شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی است.»

خبرنگار: امیر رضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا