اسلامی: مدارک بین ایران و آژانس تا خرداد مبادله می شود

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید در تصمیمات آژانس تاثیر بگذارد و امید داریم که روند همکاری‌ها غیر سیاسی باشد.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی روز شنبه در کنفرانس خبری پس از دیدار با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: امروز با آقای گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد مسائل باقیمانده که در سفرهای گذشته ایشان و سفر همکاران ما بود را مرور کردیم و به یک جمع‌بندی رسیدیم. بنا شد تا آخر خردادماه مدارکی که لازم است بین ایران و آژانس تبادل شود.

وی تصریح کرد: نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید در تصمیمات آژانس اثر بگذارد و ایران و آژانس باید در یک مسیر کاملا حرفه‌ای و رفتار در چهارچوب کارشناسی مسائل را دنبال کنند و جای هیچ گونه سیاسی کاری نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بسیار خوش‌بین هستیم که نفوذهایی که دشمنان در راه توسعه کشور ایجاد کردند، رفع شده است و اقدامات موجب پیشرفت حرکت هسته‌ای ایران شود، نمونه بارز آن اقدامات رژیم صهیونیستی و ترور دانشمندان هسته‌ای بوده است. باید مسیر جدید و تعاملات جدید با آژانس را پایه‌گذاری کنیم تا موجب توسعه بخشیدن صنعت هسته‌ای ایران شود چراکه ایران برای توسعه فناوری هسته‌ای خود برنامه بلندمدتی دارد و امیدواریم که روند توسعه همکاری‌ها یک روند طبیعی و کاملا غیر سیاسی و حرفه‌ای باشد که ملت ما بتوانند تاثیرات آن را در زندگی خود مشاهده کنند.

وی تاکید کرد: فلسفه وجودی برجام و مذاکرات برای دفع و رفع اتهامات است. در این مقطع مذاکرات در وین و مراحل پایانی، یکی از خطوط قرمز ایران این است که موارد ادعایی برای همیشه بسته شود و مزاحمتی ایجاد نشود. بر اساس توافقاتی که انجام گرفته است، گام‌هایی است که به صورت مساعدت متقابل و ارائه مستنداتی است که باید به سمت همکاری‌ها برود. رژیم جعلی رژیم صهیونیستی تابع هیچ مقرراتی نیست و بیشترین مانع را بر سر راه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران قرار داده است اما هیچ نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

اسلامی تاکید کرد: اگر کسی بخواهد با ادعاهای جعلی مانع بر سر راه مذاکرات ایجاد کند، ما از اختیارات خود استفاده خواهیم کرد و با آن برخورد می‌کنیم.

 

کدخبرنگار: ۱۰۰۳/ زهرا افشاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا