تشکیل قرارگاه سرعت از اقدامات مهم و شاخص پلیس راهور تهران بزرگ بود

پایگاه خبری افق و اقتصاد- سردار حسین حمیدی گفت که تشکیل قرارگاه سرعت یکی دیگر از اقدامات مهم و شاخص پلیس راهور تهران بزرگ بود که در سال جاری به جد و پیگیرانه در معاونت عملیات پلیس راهور تهران بزرگ انجام شد.

پلیس راهور در جمع اصحاب رسانه این طرح را با استفاده از سامانه هایی که در اختیار داشتی انجام داد و با خودروهایی را که واقعا تخلفات سرعتی بالایی داشتند برخورد کرد .

سردار حمیدی گفت :تعداد ۳۹۵۰ دستگاه که در طول سال جاری تخلفات سرعت داشتند را ثبت کردیم و این رانندگان را با ارسال پیامک به آنها احضار کرده و با حضور در ستاد پلیس آموزش های لازم به آنها داده شد و در ادامه از آنها تخلفات تکراری مشاهده نکردیم .
وی افزود : این کاهش تخلفات از سوی این رانندگان نشان دهنده این است که ما جامعه هدف را با استفاده از سامانه ها خوب مدیریت کرده و هر چند که بازهم شاهد برخی تخلفات از سوی رانندگانی که گاها مقررات را رعایت نمی کنند و جان خود ودیگران را به خطر می اندازند .
رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : پلیس به طور جد طرح های خود را در قرار گاه سرعت اجرا کرده و همکاران بنده بصورت شبانه روزی در سطح معابر حضور دارند تا با تخلفات اینچنینی نیز برخورد های لازم را صورت دهند .

وی گفت : قرارگاه سرعت ما در مسیرهایی که ما در آنها سامانه داریم استفاده کرده و خیلی از شبکه معابر ما سامانه و دوربین ندارند و دربین های آنها کامل نشده است و یا دچار نقص است لذا از شهرداری درخواست هایی داشته ایم و آنها طرح جامعه ای را در بحث هوشمند سازی شهر تهران انجام می دهند تا بتوانیم بخش زیادی از معابر را تحت کنترل داشته باشیم و به جای حضور فیزیکی پلیس در سطح معابر با نظارت سیستمس و ۲۴ ساعته و دقیق و آنلاین اجازه تخلف را به افرادی که ناقذ قوانین و مقررات هستند ندهیم .

ایجاد خط ویژه موتورسیکلت اصلاحات هندسی در سطح شهر تهران

سردار محمد حسین حمیدی گفت : تهران بیش از هشت و نیم میلیون خودرو و موتورسیکل و بیش از ۱۳ میلیون جمعیت ثابت و شناور دارد ولی با این وجود از انضباط ترافیکی خوبی برخوردار است. در این مدت اقدامات خوب و موثری در بحث اصلاحات هندسی صورت گرفته و انجام شده است .

وی ادامه داد : برای اولین بار احداث و ایجاد خطوط تردد و مسیر تردد موتورسیکلت را اجرا کرده ایم و به عنوان مثال تونل ایمر کبیر را اگر ببینید سالهای سال آنجا قتلگاه موتورسیکلت سواران بود در آنجا خط ویژه موتورسیکلت را فعال کرده ایم و با ایمنی خوب و مناسب که از آن به بعد مشکل کمتری را آنجا داریم .

سردار حمیدی گفت : در مقاطع دیگر نیز اقدامات خوبی را انجام داده ایم که با اصلاحات هندسی هم محل های حادثه خیز به حداقل برسد و هم گره های ترافیکی کم شود .

وی افزود : ترافیک علیرغم افزایش خودروها وضعیت مناسب تری نسبت به ادوار گذشته دارد و ماحصل اقداماتی که در حوزه اصلاحات هندسی صورت گرفته در چند روز آینده مخصوصا در پنج شنبه و جمعه آخر سال که اتفاق خواهد افتاد خواهید دید .

وی گفت : رویکرد پلیس و شهرداری این است که با استفاده از اصلاح زیرساخت ها وضعیت موجود را بهبود ببخشیم چرا که هنوز وضعیت شبکه معابر ما ، تقاطع ها ، زیر گذر ها و رمپ های ورودی و خروجی کامل نیستند و می بایست اصلاحات جدی صورت پذیرد و بزرگراهی مانند بسیج مشکلاتی دارند که می بایست اصلاحات ان صورت پذیرد .

سردار حمیدی گفت : اینهات اقداماتی است که اگر اتفاق بیافتد ما گره های کمتر و انضباط بیشتری را در سطح شهر شاهد خواهیم بود .و اینکه شهر تهران نسبت به دهها های گذشته علیرغم اینکه جمعیت بیشتر و تعداد خودرو وموتورسیکلت بیشتری دارد از انضباط بیشتری برخوردار است ئ تصادفات کمتری دارد و این نشان دهنده این است که عمده اقدامات شبکه معابر و اصلاحات هندسی و اقدامات عمرانی طی دهه گذشته اثرات خود را در بهبود ترافیک گذاشته است.

وی ادامه داد : توسعه حمل و نقل عمومی و پاک می تواند برای کاهش ترافیک بسیار اثر گذار باشد و کاهش تردد خودروهای تک سرنشین و کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک را می تواند در بر داشته و این مهم در دستور کار مسئولین کلان شهر تهران قرار دارد و این اقدامات به سمت سوق دادن شهر به سمت انسان محوری می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا