معاون بهداشت وزارت بهداشت: بیماری‌ها و حوادث شغلی هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل می‌کند

پایگاه خبری افق و اقتصاد- به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت، بیماری‌ها و حوادث شغلی هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل می‌کند.

کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت در مراسم ملی تجلیل از کارگران و کارفرمایان خانه‎های بهداشت کارگری برتر گفت: آمار ابتلا به بیماری‌ها و حوادث شغلی قابل توجه بوده و هزینه‎های سنگینی را برای کشور ایجاد می‎کند.

وی افزود: برای ارائه بهتر خدمات سلامت شغلی به پیاده‎‌سازی الگوی آموزش، اقدامات مهندسی، الزامات قانونی و آمادگی در شرایط اضطراری و بحران نیازمندیم.

وی ادامه داد: همچنین برای پیشگیری از لطمات جبران‎ناپذیر این بیماری‎ها نیازمند برنامه‎‌ریزی جدی و همکاری بین‎‌بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی هستیم.

معاون بهداشت با اشاره به اهمیت توجه به نیروی کار به عنوان محور اصلی توسعه کشور، اظهار امیدواری کرد با برنامه‎ریزی جدی در زمینه سلامت شغلی، ایجاد زیرساخت‎های لازم و با تلاش‎های مستمر جامعه بهداشت حرفه‎‌ای از بیماری‎ها، حوادث شغلی و از کار افتادگی‎‌های پیش از موعد پیشگیری شود.

حیدری همچنین به اهمیت مقوله سلامت روان کارگران اشاره کرده و خواستار توجه ویژه به این امر شد.

وی گفت: توجه هر چه بیشتر به شاغلان کارگاه‎های کوچک و خویش فرما که بخش بزرگی از شاغلان کشور را تشکیل می‎‌دهند باید از اولویت‎های اقدامات بهداشت حرفه‎‌ای باشد و خدمات سلامت شغلی به این شاغلان ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا