ایجاد ۴۰ هزار شغل با تکمیل پروژه‌های صنعت گردشگری

پایگاه خبری افق و اقتصاد- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: « با تکمیل پروژه‌های گردشگری در سال جاری، ۴۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.»

سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست مدیران عامل بانک‌ها که با حضور وزیر میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با موضوع پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸، امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۱، در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، گفت: «حوزه گردشگری معمولا جزو طرح‌های زودبازده به لحاظ اقتصادی است.

او خطاب به مدیران عامل بانک‌های خاطرنشان کرد: «امیدواریم با کمک و تمهیدات لازم از سوی بانک‌ها، بتوانیم با توجه به زمان محدودی که در اختیار داریم، پروژه‌های نیمه‌کاره با پیشرفت بالای ۵۰ درصد را امسال به بهره‌برداری برسانیم.

اوحدی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ یعنی تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین تصریح کرد: «طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری هیچ عملی صالح‌تر از ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم نیست، و در این میان چه مسیری بهتر از  صنعت گردشگری که با تکمیل پروژه‌های آن در سال جاری ۴۰ هزار شغل  ایجاد می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه به ازای هر شغل، ۱.۵ تا ۲ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود، ادامه داد: «آنچه که مقام معظم رهبری ابتدای سال تاکید کردند این بود که نام‌گذاری سال فقط کلیشه‌ای نباشد و اقدامات اساسی را شامل شود.

او با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ با صندوق توسعه ملی منعقد شده است، افزود: «امید داریم با این تفاهم‌نامه و همکاری بانک‌های عامل، پروژه‌های نیمه‌کاره گردشگری تکمیل شود زیرا این مهم با همت امکان‌پذیر است

 افزایش ۸۲ درصدی منابع برای ارائه تسهیلات به وزارت میراث‌فرهنگی

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها در نشست مدیران عامل بانک‌ها با وزیر میراث‌فرهنگی گفت: «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهترین عملکرد را میان ۱۰ دستگاه اجرایی برای تخصیص منایع از محل تبصره ۱۸ را ‌‌دارد.

امید حاجتی مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها در نشست مدیران عامل بانک‌ها که با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با موضوع پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ امروز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، گفت: «در مجموع سال گذشته  ۳۲ هزار میلیارد تومان منابع تبصره ۱۸ بود که در مرحله اول ۵۰ درصد از این منابع به دستگاه‌های مختلف تخصیص داده شد. متاسفانه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مجموع مطلوب نبود  و ۱۹ هزار میلیارد تومان به تمام کشور تخصیص دادیم.

او افزود: «این منابع برای ۱۰ دستگاه اختصاص داده شد، که شش دستگاه وزارتخانه بود، وزارت میراث‌فرهنگی و جهاد کشاورزی بهترین عملکرد را داشتند به همین منظور  ۸۲ درصد منابع را برای وزارت میراث‌فرهنگی افزایش دادیم که  ۱۱۳۰ میلیارد تومان بود تا اشتغال ایجاد شود و ظرفیت‌های گردشگری توسعه پیدا کند.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: « ۲۲۵ طرح  نیمه کاره هتل‌های چهار و پنج ستاره وجود دارد، پیشنهاد می‌کنم با توجه به اینکه ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل این طرح‌ها نیاز است و زمان اندکی برای استفاده از این منابع داریم. این منابعی که در نظر گرفتیم را به تکمیل این هتل‌ها اختصاص بدهیم.

صندوق کارآفرینی امید از طرح‌های وزارت میراث‌فرهنگی برای ارائه تسهیلات استقبال می‌کند

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: «طرح‌های گردشگری که به این صندوق معرفی شده، ۳۳۰ میلیارد تومان است و ما آمادگی کامل را برای ارائه تسهیلات به تمام طرح‌هایی که از سوی وزارت میراث‌فرهنگی معرفی شود، داریم.

نعمت‌الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در نشست مدیران عامل بانک‌ها که با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با موضوع پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ امروز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، گفت: «طرح‌های گردشگری که به این صندوق معرفی شده، ۳۳۰ میلیارد تومان است که ۸۰ میلیارد تومان آن مصوب و ۱۸ میلیارد تومان اختصاص داده شد. با توجه به اینکه فرصت زیادی نداریم باید زودتر منابع را اختصاص دهیم.

او افزود: «صندوق کارآفرینی امید در حوزه گردشگری و بوم‌گردی فعالیت خود را ادامه می‌دهد. در سال جدید بر روی کریدور گردشگری کار خواهیم کرد و گردشگری دریایی نیز در دستور کار ما قرار دارد، از طرح‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استقبال می‌کنیم و آماده همکاری با این وزارتخانه‌ هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا