دستگیری ۷۱۲ سارق و مالخر در پایتخت

پایگاه خبری افق و اقتصاد -رئیس پلیس پایتخت در اولین مرحله طرح رعد سال جدید از دستگیری ۷۱۲ سارق و مالخر در پایتخت خبر داد.

سردار “حسین رحیمی” در طرح رعد ۵۴ پلیس پیشگیری، با اشاره به شروع انجام طرح های عملیاتی پلیس پایتخت در سال جدید، بیان داشت: اولین طرح رعد در سال ۱۴۰۱ و پنجاه و چهارمین طرح رعد از ابتدا تا کنون، با هدف برخورد با سارقان، مالخران و قاچاقچیان کالا و مواد مخدر با تلاش صادقانه همکاران عزیزم در کلانتری ها به مرحله اجرا درآمد.

سردار حسین رحیمی گفت : بحث نا امن سازی مراکز و کلونی هایی که مجرمان برای خودشان پاتوق درست کرده و محل خرید و فروش و تبادل اموال مسروقه را دارند، از انتهای سال گذشته در دستور کار ما می باشد و فقط ۱۰۳ پاتوق سارقان و مالخران و ۱۵ مورد از مغازه های مالخری در این مرحله از طرح زیر ضربه قرار گرفته است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه با اجرای ۳۳۷ حکم قضایی،۷۱۲ سارق، مالخر و کسانی که در سرقت منزل، اماکن، مغازه موبایل قاپی فعالیت داشتند را دستگیر کردیم، گفت:۲۶ باند که در این طرح که بیشتر در امر سرقت موبایل، منزل، اماکن خصوصی و خودرو فعالیت داشتند منهدم شدند و تا این لحظه دو هزار و ۳۵۵ سرقت کشف شده است.

سردار رحیمی با اشاره به کشف ۲۳۳ دستگاه خودروی سرقتی، عنوان داشت: به ۸۲۶ پرونده در این مرحله از طرح رعد رسیدگی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ میلیارد تومان ارزش مواد مسروقه مکشوفه است، گفت: در این مرحله از طرح باند هایی که در زمینه سرقت گاردریل ها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، دریچه های آب و فاضلاب فعالیت داشتند، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه ۳۰ درصد سارقان در حوزه قطعات ئو لوازم خودرو،۲۳ درصد در حوزه سرقت از اماکن، ۱۷ درصد سرقت در معابر، ۹ درصد قاپ زن و موبایل قاپ، ۶ درصد سارق منزل و ۱۵ درصد در حوزه وسایل نقلیه قعالیت داشتند، گفت: ۵ قبضه سلاح جنگی و ۶۸ قبضه سلاح سرد از سارقان کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مقابله با قاچاق کالا ۱۶ هزار و ۴۹۵ قلم انواع مالای قاچاق کشف شده است، افزود: مبارزه با قاچاق کالا به طور جدی در دستور کار پلیس پایتخت قرار دارد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه طرح های پلیس با جدیت علیه مجرمان انجام خواهد شد، عنوان داشت: حتما همه باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ و رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه پلیس اقدامات پیشگیرانه و کنترلی و تذکری خود را در وهله اول در سطح عموم جامعه انجام خواهد داد و در بخش دوم، در بخش اصناف پیگری خواهد کرد، گفت: همه بخش های انتظامی و ترافیکی در ماه مبارک رمضان ماموریت های ویژه ای را پیگیری و دنبال خواهند کرد.

وی افزود: اصناف و اماکن باید ضوابط ابلاغی را رعایت و براساس ضوابط ابلاغی می توانند پذیرای افرادی که دارای عذر شرعی و قانونی هستند، باشند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: مردم حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت می کنند و نسبت به سال های قبل این موضوع بیشتر رعایت می شود.

سردار رحیمی در خصوص فعالیت پلیس پایتخت در ایام ماه مبارک رمضان، بیان داشت: در ماه مبارک رمضان کار پلیس مضاعف می شود و برای شب های احیا تمهیدات ویژه ای داریم و تا سحر آماده باش صد در صد هستیم.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص اتباع افغانی پایتخت عنوان داشت: ما اتباع افغانی را مهمانان عزیز خود می دانیم و بیگانه این عزیزان از وضایف همه افراد در نظام جمهوری اسلامی است و هیچ مشکل خاصی در پایتخت با اتباع بیگانه نداریم؛ همه چیز تحت کنترل است و مردم توجه کنند که به توطئه های استکبار که می خواهند دو ملت دوست و مسلمان و دو کشور همسایه را با هم درگیر کنند، دقت کنند ما مشکل خاصی نداریم و به این فضاسازی ها نباید خیلی توجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا