فروش ۹۷۰میلیارد ریالی صنایع‌دستی زنجان در نوروز ۱۴۰۱ یک رکورد بود/ آمادگی فعالان صنایع‌دستی برای بازار پررونق تابستان

به گزارش پایگاه خبری افق و اقتصاد : مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با بیان این که در نوروز ۱۴۰۱، ۹۷۰ میلیارد ریال صنایع‌دستی در این استان به فروش رسید، گفت: «این عدد یک رکورد در میزان فروش محصولات صنایع‌دستی استان به حساب می‌آید که باعث افزایش انگیزه هنرمندان و صنعتگران شده است.

امیر ارجمند امروز شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ با اعلام این خبر افزود: «در نوروز ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸، ۵۱ درصد ورود گردشگر به استان زنجان افزایش داشت که به دنبال این افزایش حضور گردشگر، شاهد افزایش فروش محصولات صنایع‌دستی استان بودیم به گونه‌ای که تقریبا تمام موجودی انبارهای کارگاه‌های تولیدات صنایع‌دستی در استان به پایان رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اضافه کرد: «در نوروز امسال، ۶۸ غرفه به‌عنوان غرفه بازارچه‌های نوروزی در مناطق مختلف استان برپا شد که در کنار ۵۸۰ فروشگاه دائمی محصولات صنایع‌دستی فعالیت داشتند و موفق شدند در مجموع ۹۷۰ میلیارد ریال محصولات صنایع‌دستی استان را به گردشگران و مسافران عرضه کنند.

او افزود: «حجم فروش محصولات صنایع‌دستی استان در نوروز ۱۴۰۱ به گونه‌ای بود که موجودی انبارهای کارگاه‌های صنایع‌دستی در روز سوم فروردین به پایان رسید و بیشتر کارگاه‌ها از روز سوم و چهارم فعالیت خود را آغاز کردند و تا روز ۱۳ فروردین موفق به عرضه محصولات صنایع‌دستی به فروشگاه‌ها و غرفه‌های دائم و موقت شدند.

ارجمند در ادامه گفت: «این درحالی است که از استان‌های دیگر نیز متقاضی خرید محصولات صنایع‌دستی استان زنجان وجود داشت و کارگاه‌های صنایع‌دستی استان بخشی از محصولات صنایع‌دستی خود را به استان‌های دیگر نیز ارسال کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با اشاره به اصلی‌ترین محصولات صنایع‌دستی زنجان، یادآور شد: «بیشترین فروش محصولات صنایع‌دستی در نوروز ۱۴۰۱ مربوط به مس و چاقو است و بعد از آن فرش و گلیم، انگشتر و ملیله بیشترین آمار فروش را دارند.

او با بیان این که ۸ هزار صنعتگر در استان زنجان در حوزه صنایع‌دستی مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: «آمار بالای فروش محصولات صنایع‌دستی در نوروز امسال، این نوید را می‌دهد که در تابستان نیز شاهد رونق فروش باشیم و از همین اکنون صنعتگران، فروشندگان و فعالان صنایع‌دستی خود را برای تعطیلات عید فطر و تعطیلات تابستانی آماده کرده‌اند.

ارجمند در پایان صحبت‌های خود به برنامه‌های این اداره‌کل برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی اشاره و خاطرنشان کرد: «نهضت حمایت از کارگاه‌های کوچک در استان راه‌اندازی شده و در تسهیلات ارزان‌قیمت در قالب تسهیلات تبصره ماده ۱۸ به فعالان صنایع‌دستی اعطا خواهد شد، با توجه به اهمیت بسته‌بندی محصولات، روی بسته‌بندی صنایع‌دستی تولیدی و نیز آموزش برای فروش در فضای مجازی برنامه‌ریزی‌های خوبی در استان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا