رئیس نمایشگاه کتاب: مردم نباید از گران شدن کتاب متضرر شوند/ تلاش برای ارتباط بیشتر ناشران ایرانی و قطری

پایگاه خبری افق و اقتصاد یاسر احمدوند درباره نامه ارسالی ناشران خارجی برای تغییر نرخ ارز نمایشگاه گفت:‌ ما علاقه‌مندیم که شرایط خوبی برای ناشران خارجی فراهم شود تا بتوانند خدماتشان را ارائه کنند .

یاسر احمدوند، رئیس سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اشاره به نامه ناشران خارجی برای تغییر نرخ ارز اعلام شده برای این بخش  و حمایت بیشتر از ناشران گفت:‌ برنامه ما این است که این درخواست ناشران بررسی شود تا اگر ضرری متوجه این ناشران است،‌ جبران کنیم. باید دید چه می‌شود کرد.

وی ادامه داد:‌ طبیعتاً ناشران خارجی مشکلاتی در زمینه ارز دارند، ما هم علاقه‌مندیم که شرایط خوبی برایشان فراهم شود تا بتوانند خدماتشان را ارائه کنند. از آن طرف مردم هم از گران شدن کتاب نباید متضرر شوند. ما هر دو جنبه را باید در نظر بگیریم و بررسی کنیم و ببینم مصلحت چیست؟

احمدوند درباره قطر مهمان ویژه این دوره نمایشگاه و مذاکرات انجام شده با مسئولان نشر قطر نیز گفت:‌ ناشران ایرانی با مسئولان قطری چند نشست داشتند، امروز و فردا هم با حضور رئیس نمایشگاه قطر این نشست‌ها بیشتر خواهد شد،‌ تلاش ما این است که ارتباط ناشران ایرانی و قطری بیشتر شود، جمعیت قطر و ظرفیت نشرشان فاصله زیادی با نشر ما دارد، ما دوست داریم به کشور قطر کمک کنیم و ظرفیت نشر ایران را به آن‌ها معرفی کنیم.

وی به دیدارهای دیگری با فعالان نشر دنیا در نمایشگاه اشاره و اضافه کرد:‌ جلسات مستمری با دوستان در حال برگزاری است،‌ اصل تلاش ما این است که در این دید و بازدیدها ظرفیت‌های نشر ایران معرفی شود و بین نویسندگان و فعالان فرهنگی ایران و سایر کشورها ارتباط تنگاتنگی برقرار شود.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران در ارزیابی روزهای گذشته از نمایشگاه گفت: نمایشگاه کتاب تهران اتفاق خوبی بوده است. هم استقبال قابل توجه بوده است و هم فروش طبق آمار خوب بوده است. با برطرف شدن نقایص یکی دو روز اول و رفع آن فرصت خوبی برای مردم و ناشران فراهم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا