در نشست خبری مشترک روسای جمهور ایران و ونزوئلا مطرح شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد : جوانان ایرانی و ونزوئلایی بدانند دنیای فردا، دنیایی حاکی از عدل است/ تحریم ها فرصتی برای پیشرفت تلقی می شود

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در نشست خبری خود با حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور کشورمان گفت: دومین اولویت ما تولید و توسعه محصولات کشاورزی برای صادرات به ایران و سایر نقاط جهان است. شاهد خواهیم بود جهان جدید چگونه شکل خواهد گرفت و چگونه با مشکلات مقابله خواهیم کرد. جوانان ایرانی و ونزوئلایی بدانند دنیای فردا، دنیایی حاکی از عدل است که در مقابل امپریالیسم ایستادگی می‌کند.

به گفته وی تهران و کاراکاس در همه حوزه‌ها مخصوصا دفاعی روابط بسیار نزدیکی دارند. البته در همه حوزه‌ها از جمله حوزه‌های دفاعی، نفت و پتروشیمی با ایران روابط نزدیکی وجود دارد.

تحریم ها فرصتی برای پیشرفت تلقی می شود

آقای رئیسی نیز در این نشست گفت: اولویت سیاست خارجی ما همواره ارتباط با کشورهای مستقل بوده و ونزوئلا نشان داد در برابر تهدیدات امپریالیسم مقاومت داشته است.تحریم ها و تهدیدها علیه ملت ایران فراوان بوده اما ملت ما تصمیم گرفته تحریم ها را فرصتی برای پیشرفت تلقی کند.

به گفته وی وقتی سخنگوی کاخ سفید اعلام می کند فشارهای حداکثری شکست خورده این نقطه پیروزی ملت ایران است. این نشانه خوبی است که به همه ثابت می‌کند که مقاومت و ایستادگی جواب می دهد و دشمن را وادار به عقب نشینی می کند.

رئیسی با اشاره به وضعیت اقتصادی ونزوئلا اظهار کرد: ونزوئلا سال های سختی سپری کرده اما اراده ملت و شخص رئیس جمهور ونزوئلا این بوده باید مقاومت کرد.گزارش‌های ما نشان می دهد ونزوئلا ابر تورم ها را پشت سر گذاشته و رشد اقتصادی را آغاز کرده است.

رشد اقتصاد ونزوئلا ثابت می‌کند مقاومت، دشمن را وادار به عقب نشینی می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی  ادامه داد: امضای سند همکاری ۲۰ ساله جلوه‌ای از ارده مسئولین دو کشور برای توسعه روابط است.

رئیس جمهور گفت: در این دولت، همکاری هایی در حوزه انرژی، اُوِرهال کردن و تعمیر نیروگاه های حرارتی پالایشگاه ها در کشور ونزوئلا اتفاق افتاده است. همچنین توانسته ایم خدمات فنی مهندسی را به این کشور صادر کنیم و در حوزه های اقتصادی، دفاعی، نظامی و کشاورزی همکاری های خوبی اتفاق افتاده است.

رئیسی گفت: این همکاری ها نشان می دهد ظرفیت‌های بسیاری در کشور ونزوئلا وجود دارد همچنین ایران از ظرفیت های فراوانی برخوردار است که می‌تواند منجر به همکاری ها در همه زمینه‌ها و ظرفیت‌ها بین دو کشور شود.

آغاز پرواز مستقیم تهران کاراکاس

وی افزود: از زمینه‌های همکاری دیگر می‌توان همکاری در حوزه دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد که می‌تواند فرصت خوبی را برای همکاری در حوزه‌های نفت و کشاورزی را فراهم کند. آغاز پرواز مستقیم تهران کاراکاس زمینه بسیار خوبی برای رفت و آمد بین دو کشور را فراهم می کند که هم می‌تواند بر روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور رونق بسیار بیشتری بدهد و هم می تواند روابط بین دو ملت را نزدیکتر کند.

سفر رئیس جمهور ونزوئلا به ایران به دعوت رسمی حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی انجام ‌می‌شود و دو روزه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا