دستگیری ۳۴۲ نفر از محکومان فراری، قاتلان و سارقان مسلح

 پایگاه خبری افق و اقتصاد _ رئیس پلیس پایتخت دراجرای طرح کاشف از دستگیری ۳۴۲ نفر محکومان فراری، قاتلان، سارقان مسلح، متجاوزان به عنف و جاعلان خبر داد.

سردار “حسین رحیمی” در طرح کاشف پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دومین مرحله طرح کاشف در سال جاری توسط همکارانم در پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی به اجرا گذاشته شد، بیان داشت: در این مرحله از طرح کاشف ۳۴۲ نفر از محکومان فراری، قاتلان، سارقان مسلح، متجاوزان به عنف و جاعلان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: ۷۷ نفر از این افراد، سارقانی بودند که در سرقت‌های مهمه مانند گوشی قاپی و زورگیری شرکت داشتند که در این زمینه ۶۱ نفر در سرقت منزل، ۵۹ نفر سارق خودرو و موتورسیکلت و ۸۹ نفر جاعل و کلاهبردار و ۲۹ نفر قاتل و سارق مسلح بودند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه در این مرحله از طرح کاشف ۲۷ نفر از محکومان فراری دستگیر شده اند، اظهار داشت: ۸ باند سرقت منزل، ۱۹ باند سرقت خودرو، ۷ باند کلاهبرداری، ۵ باند سرقت مسلحانه شناسایی و منهدم شدند که این سارقان و محکومان به یک هزار و ۵۸۸ سرقت اعتراف کردند.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در حاشیه طرح ویژه پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در تشریح کشفیات پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اینکه با توجه به نوسانات ارزی پلیس امنیت اقتصادی طرح‌های ویژه ای را به اجرا گذاشته است که در این طرح‌ها ۳۹ نفر از سرشبکه های مجازی و دلالان ارز بازار دستگیر شدند، بیان داشت: در این طرح ۱۱ کانال تلگرامی که در بالا بردن قیمت ارز تاثیر داشتند شناسایی و ادمین آنها دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در این طرح ۷ نفر در رابطه با دریافت کنندگان ارز دولتی دستگیر شدند که تاکنون سه هزار میلیارد تومان ارز دولتی دریافت کرده بودند،عنوان داشت:۱۲ نفر از محکومان فراری، اخلال گران اقتصادی و ابربدهکاران بانکی نیز در این طرح دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ هزار قلم کالای قاچاق کشف شده است، گفت: ارزش کالای قاچاق مکشوفه در این طرح پلیس امنیت اقتصادی بالغ بر ۲۲۳ میلیارد تومان است.

 سردار “حسین رحیمی ” پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از تحویل ۳ متهم پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی به کشور ظرف این هفته خبر داد.

وی با اشاره به اینکه رایزنی‌ها بین مقامات دو کشور انجام شده و تشریفات لازم انجام گرفته است افزود:۳ متهم جدید هم شناسایی و دستگیر شده اند و این در حالی است که بالغ بر ۹۰ کیلوگرم طلا و جواهرات تحویل خزانه بانک ملی شده است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه برخی از طلا و جواهرات کشف شده بسیار قدیمی بوده و قدمت بالایی دارند،گفت:تصاویر همه اشیا کشف شده در سامانه بانک ملی قرار گرفته است و به زودی با حضور نماینده پلیس، نماینده دادستان تهران و نماینده بانک ملی اموال به مردم تحویل داده می‌شود .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا