هیچ چیزی به توافقات انجام شده در وین افزوده و یا از آن کاسته نخواهد شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد _ اگر امروز قدم‌های بیشتری برنمی‌داریم از باب نخواستن است نه نتوانستن/ هیچ چیزی به توافقات انجام شده در وین افزوده و یا از آن کاسته نخواهد شد

سعید خطیب زاده گفت: تنها درباره بخش‌های اختلافی است که در خصوص چند موضوع باقیمانده در حوزه رفع تحریم‌هاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه الکاظمی نخست وزیر عراق در سفر خود به تهران نکاتی را از سمت عربستان به ما منتقل کرد، گفت: عربستان آمادگی دارد مذاکرات را در سطح دیپلماتیک ارتقا دهد

سعید خطیب زاده همچنین گفت: مقدمات سفر هیات های فنی برای بازدید از سفارت های ایران و عربستان انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره دور جدید مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت: این گفتگوها طی روزهای آینده و در هفته جاری برگزار می شودکه در این باره تا ساعاتی دیگر اطلاع رسانی می شود؛ زمان قطعی برگزاری مذاکرات قطعی شده است و مکان آن نیز تقریبا مشخص شده است.

سعید خطیب زاده درباره سفر اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران هم گفت که جوزپ بورل در سفر خود به تهران نظرات واشنگتن را منتقل کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد که با قاطعیت و جدیت این مذاکرات را با فرض عدم اعتماد قطعی با طرف آمریکایی جلو بردیم و اگر امروز قدم‌های بیشتری برنمی‌داریم از باب نخواستن است نه نتوانستن.

سعید خطیب زاده با بیان اینکه هیچ چیزی به توافقات انجام شده در وین افزوده و یا از آن کاسته نخواهد شد، گفت: آنچه در مذاکرات آتی در چند روز آینده انجام می‌دهیم درباره ابعاد هسته‌ای نیست.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، تنها درباره بخش‌های اختلافی است که در خصوص چند موضوع باقیمانده در حوزه رفع تحریم‌هاست و هیچ چیزی به توافقات انجام شده در وین افزوده نخواهد شد و چیزی هم کاسته نخواهد شد.

در پایان این نشست خبری سعید خطیب زاده اعلام کرد این آخرین نشست خبری او بوده سخنگوی وزارت امور خارجه تغییر کرده و آقای کنعانی چافی این مسؤلیت را برعهده خواهد گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا