اجرای اولین مرحله طرح انضباط و ایمنی ترافیک در پایتخت

پایگاه خبری افق و اقتصاد _ رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اجرای اولین مرحله طرح انضباط و ایمنی ترافیک در پایتخت گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۵ هزار خودرو به دلیل داشتن پلاک مخدوش و یا حتی نداشتن پلاک، اعمال قانون شدند.

سردار “حسین رحیمی”، در تشریح دستاوردهای طرح انضباط و ایمنی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی این فرماندهی، بیان داشت: در کنار طرح های عملیاتی و امنیتی که در تهران بزرگ به مرحله اجرا گذاشتیم، امروز اولین مرحله طرح انضباط و ایمنی ترافیک پلیس راهور اجرا شد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح برخورد با ناهنجاری های ترافیکی، تخلفات مربوط به پلاک، موتورسیکلت های سنگین، خودروهای آلاینده و خودروهایی که بالای سه میلیون تومان خلافی دارند و سایر تخلفات مربوط به وسایل نقلیه است.

رئیس پلیس پایتخت اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۵ هزار خودرو به دلیل داشتن پلاک مخدوش و یا حتی نداشتن پلاک، اعمال قانون شده اند و ۱۳۸۳ دستگاه خودرو به دلیل تخلفات مربوط به پلاک، توقیف هستند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدایی سال یک میلیون خودروی دودزا اعمال قانون شدند، تصریح کرد: یک هزار و ۳۲۳ دستگاه موتورسیکلت به دلیل اینکه بار نامتعارف داشته اند، توقیف و به ۳۸۱ هزار مورد هم تذکر داده شده است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ۷ هزار و ۳۲۰ خودرو به دلیل داشتن خلافی بالای سه میلیون تومان توقیف شده اند و۸ هزار و ۶۹۶ گواهینامه به دلیل دارا بودن ۳۰ نمره منفی در شرف توقیف هستند، عنوان داشت: در این طرح ۸۰ دستگاه خودروی شوتی و ۱۱۶ دستگاه اتوبوس مسافربری که دارای بار قاچاق بودند، توقیف شده است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه ۱۱۲ خودروی حادثه ساز در محورهای مواصلاتی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعمال قانون شده اند، بیان داشت: با آغاز تابستان نظارت پلیس بر رانندگان بیشتر است و مدارک رانندگی چه افرادی که با خودرو در شهر تردد می کنند و چه افرادی که با موتورسیکلت هستند را چک می کنیم تا مبادا افراد بدون داشتن گواهینامه بخواهند در شهر تردد کنند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه خودرو و موتورسیکلتی که پلاک ندارد اجازه رانندگی در شهر را ندارد، اظهار داشت: بالغ بر ۴۵ درصد تصادفات متعلق به موتورسیکلت سواران است و البته باید این را بگویم که در چهار سال گذشته در تهران بزرگ شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت بوده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا