امیدواریم با نگاه مثبت وزیر میراث‌فرهنگی مشکلات بافت فرسوده استان مرتفع شود

پایگاه تحلیلی افق و اقتصاد _ مهندس سید عزت‌الله ضرغامی  امروز پنجشنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۱ در  سفر یک روزه خود به قزوین با حضور در دفتر امام جمعه قزوین با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

امام جمعه قزوین گفت:«قوانین سخت‌گیرانه و موانعی که در زمینه بازسازی بافت فرسوده در استان وجود دارد موجب شده بازسازی بافت فرسوده منطقی و بصرفه نباشد، امیدواریم با نگاه مثبت وزیر میراث‌فرهنگی بخشی از این مشکلات مرتفع شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در اين ديدار گفت: «مقام معظم رهبری در سفری که به  استان قزوین داشتند فرمودند تفاوت است بین ملتی که ریشه و تاریخ دارد و کسانی که ریشه  ندارند، و همین مسئله نشان از اهمیت سابقه تاریخی و به عبارتی هویت ملت هاست که خوشبختانه استان قزوین از این نظر بسیار غنی است.

او افزود: «قزوین در طول تاریخ  از سابقه و تمدن چندین هزار ساله برخوردار است و در دوره‌های مختلف تاریخی نیز اثرگذاری مناسبی داشته است، که نشان از هویت غنی و تمدن ارزشمند این استان دارد. از این رو حوزه میراث‌فرهنگی در این استان باید بسیار با جدیت و حساسیت فعالیت کند.

مهندس ضرغامی خاطرنشان کرد: «ما معتقدیم حوزه ما نباید مانع باشد، و اگر در جایی به نظر رسید میراث‌فرهنگی مانع از توسعه است باید به صورت جدی وارد عمل شد، چرا که تلاش ما این است که به‌عنوان پیشران توسعه منطقی در کشور فعالیت داشته باشیم.

امیدواریم با نگاه مثبت وزیر میراث‌فرهنگی مشکلات بافت فرسوده استان مرتفع شود

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه  و امام جمعه قزوین قزوین در ادامه این دیدار با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین اظهار کرد: «امروز مردم استان ما در بافت فرسوده گرفتار مشکلاتی هستند که نیاز است تا میراث‌فرهنگی به‌عنوان حامی مردم در این زمینه با مردم همراهی لازم را داشته باشد.

او ادامه داد: «قوانین سخت‌گیرانه و موانعی که در زمینه بازسازی بافت فرسوده در استان وجود دارد موجب شده که بازسازی بافت فرسوده هم منطقی و به صرفه نباشد هم به دلیل قرارگیری در بافت‌های میراثی برای مردم مشکل ساز است، از این رو امیدواریم با نگاه مثبت جنابعالی بخشی از این مشکلات برای بازسازی بافت فرسوده در استان مرتفع شود.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: «امیرالمومنین علیه‌السلام برای معرفی خودش می‌فرماید من یک شخصیت بزرگی دارم مانند  کوه سر به فلک کشیده‌ای هستم که از دامنه‌های من رودها و سیل‌ها جاری است.

امام جمعه قزوین افزود: «این در حالی است که ما معتقدیم تمدن‌ها  در کنار رودها و رودخانه‌ها شکل گرفتند، پس ما با این جمله امیرالمومنین،  یک تمدن دیگری را مورد توجه قرار دهیم. که با تمدنی که تا به امروز شناختیم تمدن سنگ و آجر و بنا و میراث تفاوت دارد و این تمدنی است که در آیات قرآن و معارف امامان معصوم(ع) رویت می‌شود.

او گفت: «این تمدن معنوی، نرم افزار و روح و جان و حقیقت تمدن است که ائمه (ع) به آن اشاره کرده‌اند، این ها هم باید برای ما اهمیت داشته باشد و در کنار هم قرار گرفتن این‌ها باید مورد توجه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا