رئیس قوه قضائیه در هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی

پایگاه خبری افق و اقتصاد _ امروز یکی از بزرگ‌ترین منکرها آن است که عده‌ای مقوله حقوق بشر را دستمایه اغراض و مطامع جهانخوارانه و سلطه‌گرانه خود کرده‌اند و در زیر سایه ادعاهای حقوق بشری بزرگترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند .

مطالعه تاریخ مدعیان حقوق بشر غربی به اثبات می‌رساند که آنها طی مقاطع مختلف در اقصی نقاط دنیا از الجزایر تا کشورهای آفریقایی و هند، انواع و اقسام جنایت‌ها را علیه مردم و بومیان انجام داده‌اند و این جنایت‌کاری و رویکرد ترویستی این مدعیان دروغین حقوق بشر امروز نیز استمرار دارد و این موضوع را ما در قضایایی نظیر زندان ابوغریب شاهد بودیم که آنها جنایت‌هایی مرتکب شدند که حتی حیوانات درنده نیز از انجام این جنایت‌ها سرباز می‌زنند

امروز یکی از بزرگ‌ترین منکرها آن است که عده‌ای مقوله حقوق بشر را دستمایه اغراض و مطامع جهانخوارانه و سلطه‌گرانه خود کرده‌اند و در زیر سایه ادعاهای حقوق بشری بزرگترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند لذا ما وظیفه داریم این توطئه مستکبران و سلطه‌گران را برای جهانیان به صورت مستمر تبیین و افشاء کنیم .

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائيه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز سه‌شنبه ۱۱ مرداد طی سخنانی در هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، ضمن تسلیت و تعزیت فرا رسیدن ایام ماه محرم به همه آزادی‌خواهان جهان، گفت: امیدواریم نتیحه برگزاری چنین نشست‌هایی برداشته شدن قدمی در جهت تعالی اسلام، انسان و حقوق بشر باشد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه عقل و خرد را از ویژگی‌های ممتاز انسان در میان آفریده‌های الهی دانست و اظهار کرد: اگر انسان از عقل خدادادی و قوه عاقله خود استفاده کند از خود خواهد پرسید که به چه دلیل آفریده شده است، مقصد غایی او کجاست و‌ برای رسیدن به آن مقصد باید چه مسیری را طی کند؟

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه انسان، کرامت انسان و حقوق بشر از نگاه دین اسلام و همچنین همه ادیان توحیدی و الهی از جایگاه و ارزش بالایی برخوردار است، گفت: انسان با فطرت خدادادی خود و‌ با عقلی که خداوند به او داده است، می‌تواند به اعلی‌علیین صعود کند و در این دنیا برای خود و دیگران یک زندگی‌ آرام و توأم با عزت، امنیت، کرامت، صلح و صفا به وجود بیاورد.

رئیس عدلیه با بیان اینکه این امکان وجود ندارد که بدون شناخت انسان و‌ بدون وجود یک تعریف صحیح و‌ درست از بشر، سخن از حقوق بشر به میان آورد، گفت: انسان اگر از مسیر فطرت خدادادی خود و آن مقصد و هدفی که برای آن آفریده شده انحراف پیدا کند، می‌تواند از هر حیوان درنده‌ای برای همنوعانش خطرناک‌تر باشد.

قاضی‌القضات‌ در ادامه دلیل تفاوت غرب با اسلام در تعریف حقوق بشر را تفاوت نگاه در مقوله‌هایی همچون مبدأ آفرینش انسان، هدف آفرینش انسان و کرامت انسان دانست و با اشاره به آیه «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَیٰ کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلًا» گفت: خداوند متعال نسبت به آفرینش انسان تعابیر ویژه‌ای دارد که در خصوص سایر مخلوقات چنین تعابیری یافت نمی‌شود.

رئیس قوه  قضائيه در ادامه به درسی که امام حسین (ع) در زمینه کرامت انسانی و‌ آزادگی با عدم پذیرش دعوت حاکم ظالم و جائر ، به جهانیان در طول تاریخ داد، اشاره کرد.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه بیان داشت: امروز بسیاری از مدعیان حقوق بشر تعریف درستی از انسان و کرامت انسان ارائه نمی‌دهند و متأسفانه درصدند بر همه دنیا حرف غلط و تعریف نادرست خود را تحمیل کنند و اسم آن را نیز دفاع از آزادی و حقوق بشر نهاده‌اند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: امروز سردمداران غربی به خصوص آمریکایی‌ها با خوی استکباری خود اعلام می‌کنند که هر انسان و کشوری که در جبهه ما نیست و رویکرد مستقل دارد ، دشمن ما محسوب می‌شود و باید تسلیم ما شود و اگر چنین نشود مبادرت به ترور و جنایت علیه آن انسان یا کشور می‌کنند و این خوی جنایتکاری و تروریستی و تروریست‌پروری، منطق اصلی مدعیان دروغین حقوق بشری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به رویکرد اسلام در قضیه حقوق بشر و حتی رویکردی که اسلام در مقوله دفاع در برابر دشمن دارد، بیان داشت: مطالعه تاریخ مدعیان حقوق بشر غربی به اثبات می‌رساند که آنها طی مقاطع مختلف تاریخی در اقصی نقاط دنیا از الجزایر تا کشورهای آفریقایی و هند، انواع و اقسام جنایت‌ها را علیه مردم و بومیان انجام داده‌اند و این جنایت‌کاری و رویکرد ترویستی این مدعیان دروغین حقوق بشر امروز نیز استمرار دارد و این موضوع را ما در قضایایی نظیر زندان ابوغریب شاهد بودیم که آنها جنایت‌هایی مرتکب شدند که حتی حیوانات درنده نیز از انجام این جنایت‌ها سرباز می‌زنند.

رئیس قوه قضائيه در ادامه با قدردانی از مواضع دکتر «مَندلا ماندلا» و تعبیر آپارتایدی بودن رژیم صهیونیستی وی در این اجلاس، گفت: صهیونیست‌ها بدترین جنایات را علیه مردم مظلوم فلسطین انجام می‌دهند و مدعیان دروغین حقوق بشر یا در برابر این جنایت‌ها ساکت‌اند و یا به حمایت از این اقدامات شنیع و جنایتکارانه مشغول‌اند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش و نقش واشنگتن در تشکیل این گروه بنا بر اقرار مقامات بلندپایه امریکایی گفت: رویکرد تروریست ‌پروری و استفاده ابزاری از تروریست‌ها برای نیل به مقاصد و مطامع جهانخوارانه، از اهداف اصلی نظام سلطه و دنیای استکبار است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به تحریف مضامین حقوق بشری از ناحیه غربی‌ها، اظهار داشت: امروز غربی‌ها در حال بازی با واژه مقدس حقوق بشر هستند و به استفاده ابزاری از حقوق بشر مشغولند؛ امروز آنها به بهانه نقض حقوق بشر اقدام به اشغال و محاصره و تحریم کشورهای مستقل می‌کنند و از سویی دیگر خودشان نیز بدترین جنایت‌ها را علیه نسل‌های مختلف انسان‌ها روا می‌دارند.

وی تصریح کرد: غربی‌ها در شرایطی ادعای حمایت از حقوق بشر دارند که حتی در قبال مردم خود نیز بالاترین ظلم‌ها و تضییع حق‌ها را روا می‌دارند.

رئیس قوه قضائيه ضمن قدردانی از بانیان و متولیان برگزاری روز حقوق بشر اسلامی، گفت: نباید مقوله گسترده حقوق بشر اسلامی را به صرف برگزاری یک همایش در یک روز منحصر کنیم بلکه باید در طول سال در راستای تبیین مواضع حقوق بشری اسلام و افشای جنایت‌های نظام سلطه و استکبار آمریکایی – صهیونیستی علیه مردم گوشه و کنار دنیا، کوشا باشیم.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تلاش‌ها و کوشش‌هایی که طی سنوات گذشته صورت گرفته، هنوز آنگونه که شایسته است نتوانسته‌ایم دستاوردهای حقوق بشر اسلامی و نوع نگاه اسلام به مقوله حقوق بشر و همچنین جنایت‌هایی که سلطه‌گران و مستکبران غربی – صهیونیستی علیه انسان‌ها روا می‌دارند را تبیین و تشریح کنیم.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: امروز یکی از بزرگ‌ترین منکر ها آن است که عده‌ای مقوله حقوق بشر را دستمایه اغراض و مطامع جهانخوارانه و سلطه‌گرانه خود کرده‌اند و در زیر سایه ادعاهای حقوق بشری بزرگترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند لذا ما وظیفه داریم این توطئه مستکبران و سلطه‌گران را برای جهانیان به صورت مستمر تبیین و افشاء کنیم.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، «غریب‌آبادی» دبیر ستاد حقوق بشر، «امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، خبرنگار شبکه الجزیره به نمایندگی از خانواده «شیرین ابوعاقله» و «مَندلا ماندلا» نوه «نلسون ماندلا» و نماینده پارلمان آفریقای جنوبی به ایراد سخنرانی در زمینه حقوق بشر پرداختند و روایت‌هایی از نقض گسترده حقوق بشر از جانب نظام سلطه و استکبار غربی و صهیونیستی را مطرح کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا