تعمیق شناخت ایران و هندوستان با توسعه تعاملات گردشگر

پایگاه خبری تحلیلی افق و اقتصاد _ معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با سفیر ایران در کشور هندوستان، موضوع تعمیق شناخت دو کشور بر اساس توسعه تعاملات گردشگری را با پیشنهاد تشکیل بسته عملیاتی هدفمند متشکل از اقدامات اجرایی بخش دولتی و خصوصی در دستور کار قرار داد.

علی‌اصغر شالبافیان عصر سه‌شنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۱ در دیدار با ایرج الهی سفیر ایران در کشور هندوستان، ضمن اشاره به ریشه‌ها و اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور، ایجاد بسته عملیاتی هدفمند گسترش تعاملات گردشگری را در دستورکار قرار داد تا بر مبنای آن علاوه بر شناخت بخش خصوصی، فرصت‌های مستعد شکوفایی احصا شود.

بر این اساس برگزاری رویدادهای مشترک، حضور در نمایشگاه‌های گردشگری دو کشور، فعال کردن بخش خصوصی، به‌روزرسانی اسناد همکاری‌های دوسویه و نیز برگزاری نشست‌های B۲B به عنوان ارکان بسته عملیاتی پیشنهادی مطرح شدند.

آگاهی و شناخت بیشتر از فعالان گردشگری کشور هندوستان نیز به عنوان یکی از الزامات نفوذ در بازار گردشگری هند بیان شد تا بر این اساس به کارگیری ظرفیت‌های سفارت ایران در دهلی و سرکنسولگری‌ها زمینه معرفی بخش خصوصی فعال، افراد معروف، تاثیرگذار و اینفلوئنسرها را از این کشور فراهم خواهد کرد.

با توجه به اینکه تا پیش از بحران کرونا کشور هندوستان با بیش از یک میلیارد جمعیت، ۷ میلیون گردشگر خروجی و ۱۷ میلیون گردشگر ورودی، جزو ۲۵ کشور برتر صنعت گردشگری دنیا بوده است، از این رو جذابیت‌های متعددی برای بسیاری از کشورهای گردشگرپذیر دنیا به همراه دارد. این کشور که ۱۴درصد آن را  جمعیت مسلمان تشکیل می‌دهند، دارای سه ایالت فدرالی شامل حیدرآباد، بمبئی و دهلی است که مسلمانان غالباً در حیدرآباد ساکن هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا