کنعانی: با “کمیته حقیقت‌یاب” همکاری نمی‌کنیم/اقدام آمریکا در ارتباط با پرچم ایران غیر قانونی بود

پایگاه خبری افق و اقتصاد _ ناصر کنعانی در این ارتباط گفت: جمهوری اسلامی این قدر شجاعت دارد که  در مورد موضوعاتی که می‌خواهد اقدام کند ، رأسا اقدام می‌کند و مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: نخست‌وزیر عراق فردا به دعوت سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران به تهران سفر می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با انتقاد شدید از برگزاری نشست ویژه  شورای حقوق بشر در مورد ایران گفت: چنین اقداماتی به ارتقای حقوق بشر کمک نمی‌کند و صرفا تقلیل دهنده جایگاه سازوکارهای حقوق بشری است .

وی با اشاره به تشکیل کمیته ملی در ارتباط با بررسی حوادث اخیر در کشور با دستور وزیر کشور، افزود : ایران در این زمینه به وظیفه ملی با تشکیل این کمیته عمل می‌کند و در مورد نتایج  پیگیری‌ها  و بررسی‌ها از سوی این کمیته به صورت شفاف اطلاع‌رسانی می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در  مورد همکاری ایران با همکاری کمیته حقیقت یاب که بر اساس نشست اخیر ویژه  شورای حقوق بشر  قرار است در مورد تحولات اخیر ایران تشکیل شود، گفت: ایران هیچ گونه همکاری با این کمیته سیاسی (کمیته حقیقت‌یاب) نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از این نشست گفت: در مدت اخیر بیش از  ۵۰ تعرض به اماکن دیپلماتیک ایران انجام شده است، دیپلمات‌های ایرانی تهدید شده‌اند و عده‌ای از اماکن دیپلماتیک ایران بالا رفته‌اند از جمله در کشور انگلیس؛ کشوری که در نقض مسئولیت‌های دیپلماتیک و عمل نکردن به آنها سابقه سیاهی دارد .

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به ایسنا در مورد اقدام اخیر تیم ملی فوتبال  آمریکا در برخی از صفحات مجازی خود در مورد پرچم جمهوری اسلامی ایران گفت : اقدام رژیم آمریکا غیر اخلاقی و غیر قانونی بود .

وی افزود: اقدام آمریکایی‌ها از منظر مقررات فیفا نیز غیر قانونی و جرم است و امیدواریم فیفا در این زمینه قوانین و مقررات خود را اعمال کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزیر خارجه عمان در جریان سفر اخیر خود به تهران حامل پیامی  از سوی آمریکا بوده است گفت : این موضوع را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا