نیمی از ساختمان های شهرداری تهران به ساختمان سبز تبدیل می شوند

پایگاه خبری تحلیلی افق و اقتصاد _ شهیدیان، از تبدیل نیمی از ساختمان های شهرداری تهران به ساختمان سبز تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

سومین نشست از سلسله نشست های اشتراک و انتقال تجربه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانی شهر تهران زیر نظر دبیر خانه مسئولیت پذیری اجتماعی شهر تهران در سالن همایش‌های برج آزادی تهران با حضور مدیران عامل شرکت های بزرگ اقتصادی برگزار شد.

دکتر احمد شهیدیان، رئیس مرکز مشاوره و ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی شهر تهران، در ابتدای این جلسه با تاکید بر اینکه مسئولیت پذیری اجتماعی یک تعهد است و تعهد برای شرکتهای اقتصادی بار مسئولیت بهمراه دارد، گفت: در هوای امروز، برج میلاد و نماد شهر تهران در حد یک چراغ چشمک زن مشخص بود و این نشان از عدم اجرای تعهد برخی از بنگاه های اقتصادی در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی دارد که نمیتوان ساده از کنار آن عبور کرد.

وی افزود: اگر امروز هوای تهران در نیمه دوم سال اینگونه است به این دلیل است که ما به سمت جدا شدن از سوخت‌های فسیلی نرفته ایم و نمی‌خواهیم برویم چرا که بخش های خصوصی به ورودی این طرح های نوآورانه از دید بودجه ای می نگرند. ‌

شهیدیان با طرح این سوال که چرا در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی به دنبال پروژه های ساختمان سبز نیستیم؟ اظهار کرد: اولین سوزن را به خود میزنیم. در مجموعه شهرداری تهران سه ماه است که به دنبال پروژه ساختمان سبز هستیم و به لطف خدا اتفاقات خوبی رقم خورده است و قرار بر این است که برق ابنیه شهرداری تهران را از برق عمومی جدا کنیم و به سمت ساختمان و صنعت سبز گام برداریم. ما به عنوان سازمان شهرداری، متولی هستیم و تا زمانی که از خودمان شروع نکنیم از دیگران نمیتوانیم توقع داشته باشیم .

وی ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۲ حداقل نیمی از ساختمان های شهرداری تهران را به ساختمان سبز تبدیل میکنیم .

در ادامه این نشست، عباس محمدی، مدیر عامل شرکت لوکاکو(بیسکویت و شکلات) با تشریح فعالیت های این شرکت، گفت: کارخانه لوکاکو با بیش از هزار نفر شاغل در حال حاضر در حوزه تولید و توزیع و پخش در حال فعالیت است. این کارخانه در سال ۹۲ مرکز پخش گیلان، در سال ۹۳ مرکز پخش مازندران و در سال ۹۴ مرکز پخش گلستان را راه اندازی کرد. واحد فومن کارخانه لوکاکو در سال ۹۹ شروع به فعالیت کرده است و در این واحد حدود ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند. همچنین کارخانه لوکاکو در مجموعه آمل خود بالغ بر ۱۶۰ نفر مشغول به کار هستند.

محمدی با تاکید بر مسئولیت پذیری شرکت در حوزه اجتماعی اظهار کرد: در شرکت لوکاکو بر اساس نیاز مجموعه و در راستای تعهد شرکت در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی، تصمیم گرفته شد تصفیه خانه آب تأسیس شود تا هم نیاز به آب شرکت و کارکنان آن را برطرف کنیم و هم گوشه ای از مسئولیت پذیری شرکتی و تعهد خود را نسبت به جامعه انجام داده باشیم که این کار انجام شد.

همچنین در ادامه این مراسم، دانایی‌فر، مدیرعامل شرکت احیاسازان هنر که در حوزه با معرفی شرکت و کارگاه های آموزشی به تشریح طرح کارآفرینی خود در حوزه مشاغل خانگی پرداخت و گفت: حدود سی سال در حوزه صنایع دستی مشغول به کار و فعالیت بوده و با استفاده از تجربیات خود توانسته ایم کارگاه های آموزشی و تولیدی صنایع دستی را راه اندازی کنیم. همچنین برند “بندیک” را راه اندازی کرده و تلاش کرده ایم علاوه بر خلاقیت، ظرافت خاصی نیز در محصولات خود داشته باشند.

این کارآفرین افزود: با یک موسسه سوئدی ( بافیا) آشنا شدیم که در حوزه آموزش به خانم‌ها و خانم‌های سرپرست خانواده فعالیت می کرد، از طریق کلاسهای آموزشی دو سال با این موسسه همکاری کردیم تا بتوانیم به افراد بیشتری در حوزه تولید صنایع دستی در خانه آموزش دهیم تا هر فرد برای خود بتواند یک واحد مستقل تولید صنایع دستی باشد.

نشستهای مسئولیت پذیری اجتماعی با مشارکت اتاق بازرگانی تهران، خانه صنعت معدن تجارت، اداره کل تعاونی های استان تهران برگزار می شود که در این مراسم از شرکتهای اقتصادی و تولیدی برای انتقال و اشتراک تجربه های خود در حوزه مسولیت پذیری اجتماعی دعوت به عمل می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا