مدافعان اقتصاد مردمی تقدیر می شوند

پایگاه خبری افق و اقتصاد _ اختتامیه نخستین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی با هدف معرفی مدافعان اقتصاد مردمی پایان بهمن برگزار می‌شود.

نشست خبری نخستین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی با حضور سید محمود رضا سجادی ریئس جشنواره، رضا کاظم پور دبیر جشنواره، زهرا حیدری نژاد رئیس اندیشگاه سنا و داور سیاستگذاری و دبیر کمیته داوری و دبیر شورای سیاستگذاری علمی جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی، مازیار عطاری دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی، امروز (دوشنبه) برگزار شد .

سید محمود رضا سجادی رئیس جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی با انتقاد از بی توجهی به حوزه بازار در بخش دانش بنیانها گفت : طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امسال سال دانش بنیان نام گذاری شد و این تصور را به به همراه داشته که باید تسهیلات و حمایتها را بهمراه داشته باشد اما کمترین موضوع مهم در این حوزه بازار است .اصولا به مساله بازار اهمیت کمی داده میشود و کوچکترین توجهی از طرف مسئولان نمیشود .

رئیس جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی افزود : بخش عظمیمی از اقتصاد کشور دست دولت است اما مسئولان دولتی توجهی به این امر ندارند، در دنیای امروز سرداران به کشورها حمله نمیکنند بلکه به بخش اقتصاد یک کشور حمله میکنند تا بتوانند به راحتی کشوری را فتح کنند و لذا هدف ما در این جشنواره بخش بازار و اقتصاد است و در قدم اول محکم و استوار قهرمانان اقتصاد را مورد توجه قرار میدهیم ، ما معتقدیم این افراد باید بیشتر شناخته شوند و دست مدیرانی را که بر خلاف جریان آب دستگاه‌های دولتی حرکت می‌کنند و منابع و حمایت‌های بخش دولتی را در اختیار بخش خصوصی و دانش بنیانها قرار میدهند تقدیر کنیم.

وی بیان کرد : سالها شاهد آن هستیم که در دستگاه‌های دولتی افرادی هستند که به طور سلیقه ای و شخصی تصمیم گیری و عمل میکنند و منابعی که میتواند در داخل کشور در اختیار جوانان کشور و شرکتهای دانش بنیان قرار بگیرد و مشکلاتشان را مرتفع کند، هدر می‌دهند اما در این امر مهم قوه قضاییه به دو دلیل نمیتواند به این حوزه ورود کند یکی به دلیل دانشی که در حوزه‌های مختلف ندارد و نمیتواند به صورت تخصصی و علمی به کار دستگاه‌ها و مدیران ورود کند و دوم اینکه به دلایلی نمی‌خواهند در کشور تزلزل ایجاد شود.

مازیار عطاری دبیر شورای سیاست گذاری این جشنواره نیز در ادامه این نشست گفت : ماهیت این جشنواره کاملا مردم نهاد است طوری که انجمن خیرین توسعه علم و فناوری ایران و بنیاد تدبیرگران توسعه فردا با سابقه بیش از دو دهه فعالیت اندیشگاهی در آن فعالیت دارند .

عطاری افزود: نفرات برتر جشنواره ابتدا توسط کارآفرینان، اساتید دانشگاه و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی شده اند .

دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی ادامه داد : برگزیدگان از مدیران دولتی انتخاب شده اند که بستر را برای فعالیت بخش خصوصی و دانش بنیان مهیا کرده اند که از آنان تقدیر می‌کنیم و به عنوان یک الگو معرفی خواهند شد.

رضا کاظم پور، دبیر جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی نیز گفت: در دور اول جشنواره حدود ۶۰ نفر به عنوان پدیده های اقتصادی معرفی شدند که این افراد با ۱۰۰ شاخص داوری در سه معیار ( کارآمدی ) (جریانسازی ) و ( مشارکتهای مردمی ) توسط داوران جشنواره انتخاب شده و از میان این افراد چهار نفر برگزیده نهایی جشنواره شده اند .

در ادامه زهرا حیدری نژاد، دبیر کمیته داوری و دبیر شورای سیاستگذاری علمی جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی، چهار منتخب این جشنواره را نام برد :آقای پاک سرشت در پدیده توربین‌های گازی، آقای صفوی در پدیده مخازن هیدروژنی، آقای حسنی در پدیده ساخت بار اول، آقای داداشی زین الدین در پدیده تغیرر زمان حسابرسی.

گفتنی است اختتامیه جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی در روز سی‌ام بهمن ماه در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار خواهد شد .

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام عرض خسته نباشید به عوامل سایت و خبرنگاران محترمتان.
    سوال: موضوع این مدافعان اقتصادی مردم از کجا شروع شده ؟
    کارشون چیه یعنی هدفشون چیه ؟ میشه بیشتر توضیح بدید یا گزارش کامل تر بزنید ؟

    1. سلام ، ممنون . ی جشنواره بود که امسال اولین دفعه برگزار شد انگار قراره هرسال برگزار بشه.. کارش اینه که با توجه به گزارشاتی که از شرکتهای دانش بنیان یا هر بخش خصوصی که اشتغالزایی میکنه و کاری رو راه اندازی میکنه، میگیره و تحقیقاتی که روی اون گزارشات انجام میشه، افراد و مدیرانی رو که کار راه انداز هستن و گره از کار این شرکتها باز کردن شناسایی میکنن و ازشون تقدیر میکنن.. یجورایی نقطه مقابل سوت‌زنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا