ارائه تسهیلات ویژه به کشاورزان جوان

پایگاه خبری افق و اقتصاد- به گفته وزیر جهاد کشاورزی، خدمات صندوق حمایت از جوانان روستایی و عشایری در سال آینده توسعه می یابد تا از  کشاورزان جوانان کشور حمایت شود.

جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در اولین همایش ملی کشاورزان جوان در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: متوسط سن کشاورزان ۵۳ سال است اما باید میانگین سن کشاورزان ما کاهش یابد و به حدود ۴۰ تا ۴۵ سال برسد که این همایش نیز در این راستا برگزار شده است.

وی افزود: کشاورزی امروز عامل قدرت، نگاه راهبردی و مدرن است جذابیت های خوبی برای ورود کشاورزان وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه جوان تحصیل کرده در بخش کشاورزی برای‌ کشور ضرورت است ادامه داد: هنرستان های کشاورزی در حال تقویت است به طوری که ۴۰هنرستان در سال ۱۴۰۱ توسط سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: تعداد شرکت دانش بنیان نیز  از ۲۸۰ شرکت به ۴۸۰ شرکت افزایش یافته است و  ۶ داده دهکده فناوری و نوآوری بخش کشاورزی نیز ایجاد شده است.

وی افزود: خدمات صندوق حمایت از جوانان روستایی و عشایری در سال آینده توسعه می یابد تا از  کشاورزان جوانان کشور حمایت شود. همچنین بنیان کشاورزان آینده در سال ۱۴۰۲ نیز ایجاد میشود.

ساداتی نژاد گفت: در سال آینده کشاورزان زیر ۴۰ سال در دریافت تسهیلات ویژه یا کاهش درصد سود  تسهیلات حمایت می‌شوند؛ از ماه فرودین دستورالعمل آن ابلاغ میشود.

وی تصریح کرد: از طریق خرید تضمینی کشاورزانی که در حال تحصیل هستند حمایت های ویژه ای نیز از آنها صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا