رئیس جمهوری: وعده ساخت سالی یک میلیون مسکن تکلیف قانونی است

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئیس جمهوری با تاکید بر همکاری دولت با نیروهای جهادی برای ساخت ۲۰ هزار مسکن عنوان کرد که وعده ساخت سالی یک میلیون مسکن وعده شخصی نیست بلکه نیاز کشور و تکلیف قانونی است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان صبح امروز (یکشنبه) در آئین واگذاری ۲۰ هزار مسکن به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، اظهار کرد: در مناسبت سالگرد تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) باید آنچه بر ذهن و قلم امام از تأسیس یک نهاد بسیار پر خیر و برکت برای کشور و مردم جاری شد، سخن گفت. در آیات و روایات ما نسبت به توجه به نیازمندان و مستمندان توجه بسیاری شده است.

وی عنوان کرد: امروز، کمیته امداد حضرت امام (ره) بعد از چهل و پنج سال کارنامه بسیار درخشان و قابل ارائه ای در کمک رسانی به نیازمندان و باز کردن گره از زندگی مردم در مسکن، اشتغال و اداره زندگی و رفع غم و غصه از چهره آنها دارد.

رئیس جمهوری ضمن گرامیداشت یاد کسانی که کمیته امداد را به این نقطه رساندند گفت: امروز بیشترین اعتماد را مردم به این نهاد دارند. مردم از کمیته امداد به عنوان نمادی پر اثر یاد می‌کنند. شجره طیبه ای که در جای جای کشور و حتی منطقه بسیار ثمره داشته است.

رئیسی با تشکر از رئیس کمیته امداد و همکاران وی بیان کرد: در همه جای کشور آنهایی که بی نام و نشان فعالیت می‌کنند کارهای بسیاری انجام دادند و اجرشان را از خداوند متعال می‌گیرند.

وی اضافه کرد: در مسأله مسکن به عنوان بخش هزینه بری که بیشترین سهم را در سبد هزینه خانواده دارد، نهادهای کشور بسیج شدند تا مشکلات پیرامون آن را حل کنند. برخی از نهادهای انقلابی با محوریت کمیته امداد با دولت همکاری کردند تا لبخند را به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد که فاقد مسکن هستند، هدیه کنند.

رئیس جمهوری با تاکید به اینکه توجه به خیرین مسکن ساز بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: کمیته امداد از نهادهای بسیار موفق برای جلب اعتماد خیرین است. مردمی سازی این کار بسیار ارزشمند است و دیدن نهادهای انقلابی در کنار دولت و مردم بسیار خوب است.

رئیسی تصریح کرد: جهاد سازندگی از ابتدای انقلاب با وزارت کشاورزی ادغام شد. آن زمان با ادغام آنها مخالفت وجود داشت اما با این ادغام حرکت جهادی در کشور متوقف نداشت. در حال حاضر جوانان اعم از دختر و پسر تعطیلات خود را در جهاد می‌گذرانند. حرکت جهادی هیچ گاه تعطیل نشد.

وی با اشاره به گزارشی که در جلسه ارائه شد، افزود: امید است در سال جاری و تا اوایل سال آتی و به صورت قطعی تا پایان سال ۱۴۰۲ ان شاالله هیچ مددجوی نیازمند مسکن نداشته باشیم. تصمیم خوبی است و دولت با تمام قوا به دوستان کمیته امداد که کارهای بزرگی انجام دادند و می‌دهند کمک خواهد کرد.

رئیس جمهوری اظهار کرد: تصور که کمیته امداد به خانواده‌ها مستمری می‌دهد صحیح نیست بلکه خودکفا شدن خانواده‌ها و داشتن درآمد همیشگی از اقدامات ارزشمند کمیته امداد است و ما به این نگاه و نظر ارج می نهیم.

رئیسی گفت: همه اعضای دولت باید مسأله مسکن را به عنوان یک مسأله ضروری کشور مورد توجه قرار دهند. بخش فایل توجهی از هزینه زندگی مربوط به مسکن است. اینکه در جلسات می گویم یک میلیون مسکن ساخته می‌شود فکر می‌کنند نگاه شخصی است در حالی که طبق نیاز باید سالانه این میزان مسکن ساخته می‌شد و دارای عقب ماندگی هستیم.

وی با بیان اینکه وعده ساخت سالی یک میلیون مسکن وعده شخصی نیست بلکه نیاز کشور و تکلیف قانونی است، گفت: ساخت مسکن هم تکلیف قانونی و هم نیاز کشور است، همکاری دولت با نیروهای جهادی و سازمان‌ها و نهادهای انقلابی و افتتاح ۲۰ هزار مسکن از جلوه همین اقدامات با شکوه است. امروز ۲۳ هزار خانوار سرپناه پیدا می‌کنند و شاید هیچ خبری امروز این اندازه ما را خوشحال نکند که آنها صاحب مسکن می‌شوند.

رئیس جمهوری عنوان کرد: امیدوارم با استمداد از نام حضرت بقیه الله عزیزان ما در کمیته امداد، برای همه نیازمندان مسکن تهیه شود و همه با هم همراهی کنند تا این کار بزرگ اتفاق بیافتد. دولت در صدد است این موضوع را با جدیت دنبال کند. ان شاالله در شهرها هم مردم بتوانند صاحب مسکن شوند و این کار دور از نظر نیست و با همت شما و همکاران شما امکان پذیر است.

رئیسی ضمن ابراز امیدواری از اینکه همه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بتوانند صاحب سرپناه شوند، گفت: بارها که خدمت آقا گزارش می‌کنم، می گویم در بسیاری از کارها و خدمات در حال انجام، دولت و نهادها در کنار یکدیگر هستند و گذشت آن زمانی که نهادها یک گونه تعریف می‌شدند و دوگانگی در تعریف وجود داشت.

وی در پایان تاکید کرد: ما همه با هم یک آهنگ هستیم و این آهنگ، خدمت گذاری به مردم و گره گشایی از کار مردم است و آهنگ واحدی است که همه ما را برای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری کنار هم قرار داده است تا برای اتمام خواست مردم و خدمتگزاری به مردم به کار گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا