تشکيل کارگروه مشترک اصناف و شهرداري برای بررسي مشکلات صنوف

پایگاه خبری افق و اقتصاد _ شهردار تهران با پيشنهاد رئيس اتاق اصناف تهران مبني بر تشکيل کارگروه مشترک في‌مابين اصناف و شهرداري جهت بررسي مشکلات صنوف مختلف موافقت کرد.

به گزارش افق و اقتصاد _ نشست مشترک اتاق اصناف و شهردار تهران با حضور عليرضا زاکاني، شهردار تهران، غلامعلي حداد عادل، مشاور عالي مقام معظم رهبري، مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران، علي توسطي رئيس و هيات رئيسه اتاق اصناف تهران، قاسم نوده فراهاني، رئيس اتاق اصناف ايران، شهرداران مناطق ۱۱- ۱۲- ۱۵- ۱۶- -۱۸- ۱۹ تهران، مدرس زاده مشاور شهردار تهران، روساي اتحاديه هاي صنفي و هيات امناي بازاريان و اصناف تهران عصر روز يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در محل سالن اجلاس اين اتاق برگزار شد.

در اين نشست که با محوريت هم انديشي و همفکري در راستاي بررسي و پيگيري مسائل مبتلابه في مابين اصناف و بازاريان با برخي مناطق شهرداري تهران برگزار شد، غلامعلي حداد عادل مشاور عالي مقام معظم رهبري، ضمن تبریک نیمه شعبان گفت: ۲ماه و نیم پیش بود که در جلسه ای طولانی در خدمت اصناف بودم و در آن جلسه مسائلی مطرح شد که لازم بود برخی به گوش شهرداری و برخی به گوش سایر مسئولان برسد.

حداد عادل افزود: اصناف در این دوسه هفته اخیر خصوصا با تلاطم غیرقابل پیش‌بینی قیمت ارز گرفتار هستند. اینکه در خرید و فروش کسی نداند فردا چه خواهد شد از مشکلات عمده است. اصناف با ثبات قیمت روبرو نیستند و این موضوع غیرقابل انکار است. از زمانی که تحریم‌ها شدت پیدا کرده شاهد افزایش نرخ ارز بوده ایم اما این جهش‌های اخیر حیرتآور بود. در روز تعطیل که داد و ستدی صورت نمیگیرد شاهد افزایش نرخ ارز هستیم.

این تلاطم ربطی به اقتصاد ندارد و گویای دستکاری های خارجی است. البته دولت باید تدبیر کند. چند روزی است که تدبیرهایی اندیشیده شده که ثبات برگردد.

وی ادامه داد: هر چیزی بهایی دارد، اقتصاد هم بهایی دارد، سختی بهایی است که برای استقلال می‌دهیم. نمونه آشکار دخالت و دست‌های خبیث و پنهان ماجرای مسمومیت دختران دانش‌آموز است که چه بساطی راه انداخته‌اند تا جریانی علیه دولت ایران راه بیندازند که این کار دولت است. کاملا معلوم است که توطئه‌ای برای سرگرم کردن است.

مشاور عالي مقام معظم رهبري، در پایان عید نوروز را پیشاپیش تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که سالی پربرکت برای همه مردم ایران باشد.
از همفکری و مشاوره اصناف استقبال می‌کنیم

مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران، نیز گفت: از صبح که هر کس از خانه بیرون می‌آید تا به خانه برگردد با شهرداری سروکار دارد. بنابراین در کنار هم بودن و همکاری و همفکری کردن قطعا به بهبود اوضاع می انجامد. شهرداری به تنهایی توانایی حل کردن مشکلات را ندارد یقینا اصناف که از قشر مردم هستند و مستقیم با مردم در تعاملند می‌توانند به شهرداری همفکری و مشاوره دهند. ما استقبال می‌کنیم.

تکریم ارباب رجوع را سرلوحه خود قرار دهیم

در ادامه قاسم نوده فراهاني، رئيس اتاق اصناف ايران، اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و افزود: شهرداری و اصناف از یک خانواده هستند و جدا از هم نیستند همانطور که توقع داریم در کنار هم مشکلات مردم را حل کنیم الان اشکالی پیش آمده خواهشی که از شما دارم الان چه بخواهیم و چه نخواهیم فاصله کوتاهی بین ما و مردم ایجاد شده دلیل ایجاد این فاصله نامهربانی‌های ادارات و مسئولانی است که با مردم برخورد می‌کنند‌.

وی ادامه داد: مردم بسیار محترم و خوبی داریم با تمام مشکلات و سختی‌ها پای نظام ایستاده‌اند ۲۲ بهمن گویای این ادعاست لذا باید تکریم ارباب رجوع را سرلوحه خود قرار دهیم و با احترام با مردم برخورد کنیم.

شهر ما حالش خوب نیست

عليرضا زاکاني، شهردار تهران، نیز ضمن تبریک میلاد با سعادت امام زمان گفت: در کلانشهر تهران با شهر و شهروند و مدیریت شهری مواجهیم. این سه گانه نسبت کاملا به هم تنیده‌ای دارند. ۷۰ هزار هکتار شهر ماست اما ۱۲هزار هکتار بافت ناپایدار و مشکلات متعددی از قبیل ترافیک و بد مسکنی و بی مسکنی و .. دارد. شهر ما حالش خوب نیست.

وی افزود: مدیریت شهری مشارکت داشته و شرایطی را برای بهتر شدن اوضاع فراهم کرده است اما هنوز به نقطه‌ای که محل رجوع و اتکای مردم و اصناف باشد، نرسیده است. نقطه آغاز مبتنی بر خدمت در جهت تلاش برای رضایتمندی و پیشرفت است که شهروندان احساس رضایت داشته باشند.

برای رسیدن به این شروط شهرداری تهران شرایطی را فراهم کرده که نتایج تصمیمات به سرعت در زندگی مردم خودش را نشان می‌دهد. شهر روی طلا خوابیده است. امکانات و شرایطی که شهر دارد بی نظیر است که با تعامل می‌تواند خروجی خوبی داشته باشد.

شهردار تهران، اظهار کرد: یکی از تحولاتی که دنبال می‌کنیم این است که مدیریت شهری متحول شود. به کارکنان شهرداری تاکید کرده‌ام که باید طرف مردم باشیم مردم خودشان را یک طرف نبینند شما را یک طرف دیگر.

زاکانی افزود: تحول دوم تحول کالبدی شهر است که ما به دنبال تحولی بر مدار ساخت و توزیع خدمات و نظام یافتگی درست هستیم. تحول نرم‌افزاری در شهر داریم که ناظر بر مشارکت شهروندان است. در واقع بحث تولید و توزیع با نگاه نوین برایمان موضوعیت دارد. نظام توزیع خدمات در شهر باید طوری قرار بگیرد که شراطیی فراهم شود مردم آسایش داشته باشند.

وی ادامه داد: اصناف می‌توانند کمک بسیاری برای ما باشند. ما به شدت به دنبال تحول هستیم، بسترسازیم و امکانات را فراهم می‌کنیم تا شما مشارکت فعالی در مدیریت شهر داشته باشید تا تهران را با یک هویت جدید بسازیم.

همچنین در جريان اين نشست برخي از روساي اتحاديه‌هاي صنفي به نمايندگي از سوي ديگر اتحاديه‌ها ضمن تاکيد بر نقش و تاثير فعاليت‌هاي اصناف براي مديريت شهري به بيان برخي مشکلات و چالش‌هاي صنوف تحت پوشش خود از جمله عوارض پسماند، فعاليت دستفروشان، برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف از سوي شهرداري ها، مشکلات صنوف آلاينده و صدور سند آنها به لحاظ انتقال به شهرک‌هاي صنعتي، تغيير کاربري برخي مجتمع‌ها، چاه‌هاي جذبي موجود در بازار، مشکلات صنوف حمل و نقل شهري و عوارض‌هاي سنگين آنها، فقدان وجود استاندارد در تابلوهاي شهري به لحاظ زيباسازي و موارد متعدد ديگر پرداخته و از شهردار تهران خواستار رسيدگي به مسائل مطروحه شدند.

در پايان اين نشست شهردار تهران با جمع‌بندي مطالب عنوان شده به سوالات روساي اتحاديه‌هاي صنفي پاسخ‌هاي لازم را ارائه کرده و توافق خود را نسبت به پيشنهاد رئيس اتاق اصناف تهران مبني بر تشکيل کارگروه مشترک في مابين اصناف و شهرداري جهت بررسي مشکلات صنوف مختلف اعلام داشت. همچنين مقرر شد تمام مطالب از سوي اتاق جمع‌بندي و براي پيگيري و بررسي بيشتر در اختيار شهرداري قرار گيرد.

 

خبرنگار : امیر رضایی ۱۰۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا