تکذیب پارکینگ شدن آتشکده ساسانی کازرون

پایگاه خبری افق و اقتصاد _ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کازرون انتشار مطالبی مبنی بر تجاوز به حریم آتشکده کازرون در فضای مجازی را تکذیب کرد.

 محمدجواد جوکاری با اشاره به وجود گلخانه در این منطقه افزود: گلخانه‌ای با مجوز رسمی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در سال ۱۳۹۴ احداث‌ شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کازرون افزود: طبق گزارشات رسیده و انتشار عکس و مطالبی از مردم در فضای مجازی مبنی بر عدم‌ رعایت حقوق و حد و حریم‌ آتشکده کازرون، نیروهای میراث‌فرهنگی وارد عمل شدند و موضوع را پیگیری کردند.

جوکاری افزود: در بازدید میدانی از این اثر ملی، پارک چند خودرو در جلوی گلخانه و حوالی آتشکده مشاهده شد که به مقامات انتظامی گزارش داده شد و با آن‌ها برخورد شد.

او گفت: علت عبور و مرور ماشین‌ها همین گلخانه بوده است، در این محل زمین‌های زراعی وجود دارد و این منطقه مسیر ارتباطی است، اما حریم‌ کاملاً رعایت می‌شود.

او با تأکید بر حفاظت و نگهداری آثار باستانی ملی توسط میراث‌فرهنگی و مردم‌ تصریح کرد: با رایزنی و پیگیری برای تأمین‌ بودجه برای فنس‌کشی، در آینده‌ای نزدیک‌ با این اقدام‌ تا حدودی مشکل رفع خواهد شد.

جوکاری، ضمن تقدیر از همکاری و دغدغه دوست‌داران‌ میراث، دوست‌داران محیط زیست در خصوص آثار ارزشمند تاریخی که هویت ما هستند، انتشار هرگونه مطلب و عکس مبنی بر تجاوز به حریم‌ آتشکده کازرون را تکذیب کرد و تصریح کرد: میراث‌فرهنگی برای حفظ و نگهداری آثار ارزشمند باستانی، تاریخی و ملی شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و حفظ این آثار وظیفه میراث‌فرهنگی است.

خبرنگار امیر رضایی ۱۰۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا