رئیس جمهوری: دولت به دنبال تکمیل طرح های نیمه کاره و نیمه تمام در کشور است

پایگاه خبری افق و اقتصاد- به گفته رئیسی، در ابتدای دولت اعلام شد که هر چه طرح های نیمه کاره و نیمه تمام در کشور وجود دارد باید تمام شود و اولویت با این طرح هاست.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (۱۷ اسفند ۱۴۰۱) در مراسم افتتاح بیمارستان حضرت مهدی (عج) در تهران ضمن تشکر از همه کسانی که در ساخت این بیمارستان زحمت کشیدند، اظهار کرد: بنای ما در دولت تمام کردن کارهای نیمه‌تمام است که به نام شخص خاصی تمام نمی‌شود و سند افتخار برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و همه ما باید به این گونه کارها افتخار کنیم.

وی با قدردانی از تمامی کادر درمان که در مبارزه با کرونا زحمت کشیدند، بیان کرد: از طرفی کار شرکت‌های دانش‌بنیان در ساخت تجهیزات پزشکی با کار علم‌ پایه افتخارآمیز است. من در برخی سفرهای خود به جای فرش ایرانی که زمانی هدیه داده می‌شد، همین محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه تجهیزات پزشکی را هدیه می‌دهم.

رئیسی همچنین عنوان کرد: تولید ۹۷ درصد داروی کشور در داخل افتخارآمیز است و این شرکت‌ها باید حمایت شوند. در بازدید من از پارک علم فناوری، مسئولان می‌گفتند که آماده‌ایم در زمینه دارویی مهاجرت معکوس صورت پذیرد و آمادگی داریم برای کسانی که دیده‌اند در کشور زمینه کاری نیست و مهاجرت کرده‌اند، این زمینه کاری فراهم شود.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه بیمارستان حضرت مهدی (عج) یک بیمارستان کاملا هوشمند است، افزود: حضور نزدیک به ۴۰۰ عضو هیات علمی در این بیمارستان از افتخارات است که این عزیزان باید کیفیت کار را حفظ کنند و سعی کنند علاوه بر کمیت، استانداردهای کار به هیچ وجه کاسته نشود.

وی افزود: کیفیت کار پزشکی ما را نه تنها در منطقه بلکه در جهان نام‌آور کرده است. مسئولان کشورهایی که ما با آن‌ها رابطه داریم می‌گویند که مردم آن‌ها ترجیح می‌دهند برای درمان به جای اروپا به ایران بیایند و ما به قطب گردشگری سلامت تبدیل شده‌ایم.

رئیسی اضافه کرد: احداث بیمارستان در سراسر کشور از کارهایی است که مردم چشم‌انتظار آن هستند و پروژه‌های عقب‌مانده غیرقابل قبولی وجود دارد. در همین اطراف تهران پروژه‌هایی هست که ۱۰ سال از شروع آن گذشته و مانده‌اند که ما باید آن‌ها را تمام کنیم.

رئیس دولت سیزدهم در ادامه یادآور شد: همه این کارها ضروری است و باید انجام شود، اما ما باید به این فکر کنیم که در حوزه بهداشت چه اقداماتی انجام دهیم؟ باید دانشمندان ما مطالعه کنند که در حوزه بهداشت چه کار متفاوتی انجام دهیم چرا که حوزه بهداشت بر درمان تقدم دارد و به همین دلیل برای ما بسیار با اهمیت است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ظرفیت‌های موجود در کشور در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: اینکه بسیاری از جوانان با انگیزه‌های مختلف به سوی رشته‌های پزشکی می‌آیند فرصتی است که باید از آن برای تبدیل کردن کشور به مرجعیت پزشکی دنیا استفاده کرد تا نه فقط در منطقه بلکه در جهان حرف اول را بزنیم.

رئیسی با یادآوری دوران تولیت خود بر آستان قدس رضوی (ع) خاطرنشان کرد: من در بازدید از بیمارستان امام رضا (ع) گفتم که طب سنتی را خود پزشکان مدیریت کنند تا مردم هم مطمئن باشند که روش‌های سنتی به صورت علمی آزمایش شده است. باید بگذاریم دانشمندان در آزمایشگاه‌ها این روش‌های سنتی را بررسی کنند و اگر نتایج علمی قابل قبولی داشت تایید شود. به همین دلیل من در بیمارستان امام رضا (ع) دو سه اتاق را به این امر اختصاص دادم.

وی ادامه داد: باید راه را برای نظرات جدید و نوآوری‌ها باز بگذاریم و اجازه دهیم دانشجویان و اساتید حرف‌های جدید بزنند. این همان کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی است که مقام معظم رهبری همیشه توصیه کرده‌اند؛ البته در بیمارستان باید کار متقن و علمی صورت گیرد، اما باید راه را برای نظریات مختلف در آزماشگاه‌ها باز گذاشت.

رئیس جمهوری همچنین اظهار کرد: امیدواریم آنچه رهبری معظم انقلاب درباره سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین فرمودند، این حرکات علمی رو به جلو در کشور بیشتر صورت گیرد و دانایی‌ها زمینه توانایی‌ها شود تا محصول آن چیزی باشد که مردم راضی باشند؛ چرا که رضایت مردم، رضایت حق تعالی را به دنبال دارد.

رئیسی در پایان بیان کرد: امیدواریم بتوانیم سهم هزینه مردم را از سبد سلامت کم کنیم. ما باید بتوانیم با بیمه‌ها و روش‌های مختلف، سهم خانواده‌ها را در هزینه سلامت کاهش دهیم تا خانواده‌ها احساس آرامش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا