انتظار برای پرداخت افزایش ۳۸ درصدی مستمری بازنشستگان

پایگاه خبری افق و اقتصاد- افزایش ۳۸ درصدی مستمری بازنشستگان سایر صندوق‌ها در هفته جاری در انتظار مساعدت وزرای اقتصادی و وزیر کار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ما، براساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شده است هفته جاری و بلافاصله بعد از نشست هیات امنای صندوق‌های بازنشستگی و در صورت مساعدت وزرای کار، اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه مابه‌التفاوت ۳۸ درصدی مستمری بازنشستگانی که از ابتدای سال مشمول تنها ۱۰ درصد افزایش مستمری شده بودند، پرداخت شود.

گفتنی است در سال ۱۴۰۱ تنها مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی مشمول افزایش ۳۸ درصدی مستمری شده بودند و این افزایش برای بازنشستگان سایر صندوق‌ها ۱۰ درصد اعمال شدکه به تازگی و براساس پیگیری‌های برخی صندوق‌ها مقرر شد مابه‌التفاوت آن (۲۸ درصد) در حقوق اسفند بازنشستگان سایر صندوق‌ها نیز اعمال شود.

این خبر را هفته گذشته معاون فنی صندوق فولاد و مشاور صندوق آینده‌ساز اعلام کرده بود.

 که باخبر شدیم جلسه این هفته هیات امنای صندوق‌ها نیز بر همین اساس و اجرایی شدن این افزایش البته با نظر مساعد وزیر کار، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه تشکیل خواهد شد.

بدین ترتیب چنانچه این افزایش ۲۸ درصدی اعمال شود، صندوق‌ها باید نسبت به اصلاح حکم افزایش مستمری ۱۴۰۱ مجددا اقدام کنند و تمامی مطالبات آنها از ابتدای سال بر مبنای افزایش مستمری مطابق سازمان تامین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار تنظیم و پرداخت شود که خبر خوبی برای بازنشستگان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا