افزایش ۴۰ درصدی ترددهای جاده‌ ای در نوروز

پایگاه خبری افق و اقتصاد – رئیس پلیس راهور فراجا از افزایش ۴۰ درصدی سفرهای جاده‌ای در ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

سردار سید کمال هادیانفر درباره آخرین وضعیت سفرهای نوروزی گفت:‌ طرح نوروزی پلیس راهور در جاده‌های کشور با مشارکت دستگاه‌های امدادی و خدماتی از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شد و تا پایان روز چهاردهم فروردین ماه ادامه دارد. در این مدت ماه شاهد افزایش ۴۰ درصدی شمار ترددها و سفرهای نوروزی بودیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه همیاری خوبی میان پلیس راهور و مسافران وجود داشت، گفت: مردم مدیریت زمان سفر را به درستی انجام دادند و همین موضوع نیز سبب شد تا گره ترافیکی سنگینی در جاده‌ها ایجاد نشود، البته در برخی از جاده‌ها مانند چالوس و … شاهد شکل گیری ترافیک سنگین در ساعات پیک رفت و برگشت بودیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ۸۲۱ نفر در صحنه تصادفات رانندگی از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین جان خود را از دست دادند، گفت:‌ به طور متوسط روزانه حدود ۴۵ نفر در تصادفات نوروزی جان خود را از دست دادند. این آمار در مقایسه با سال قبل بیانگر کاهش ۲۲ درصدی جانباختگان است. در این مدت همچنین ۱۶ هزار نفر هم مصدوم شدند.

هادیانفر با بیان اینکه بیشترین تصادفات فوتی در روز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ ثبت شد، گفت: خوشبختانه در روز سیزده بدر هم مردم همکاری خوبی با پلیس داشته و ما شاهد کاهش وقوع تصادفات بودیم، عمده تصادفات رخ داده هم در جاده‌های فرعی و روستایی بود.

وی با بیان اینکه عمده انباشتگی سفرهای نوروزی در استان‌های گیلان و مازندران بود، اظهارکرد: بیشترین مسافران نیز از استان تهران بودند که حدود ۲۹۰ هزار خودرو با پلاک تهران هنوز به مقاصد خود بازنگشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا