سرعت مجاز رانندگی در سفرهای نوروزی ۱۰ کیلومتر کاهش یافت

پایگاه خبری افق و اقتصاد- بر اساس مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، سرعت مجاز وسایل نقلیه در جاده‌های برون‌شهری در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین سال آینده با هدف افزایش ایمنی و کاهش تصادفات تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری افق و اقتصاد به نقل از وزارت راه و شهرسازی، یک‌صد و بیست و هفتمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با قرائت گزارش آماری از تصادفات و کشته‌شدگان تصادفات در ۱۰ ماه نخست ۱۴۰۱ ارایه و با توجه به رشد حدود ۱۴ درصدی کشته‌شدگان تصادفات بر تحلیل دقیق با هدف ریشه‌یابی چرایی افزایش تصادفات تاکید شد.

شهریار افندی زاده، در این جلسه بر بسیج همگان از جمله استان‌ها برای برنامه‌ریزی و کنترل کاهش تصادفات اشاره و خواستار حضور همه‌جانبه دستگاه‌ها در انجام این مهم شدند.

در این جلسه با توجه به موضوع مهم افزایش جان‌باختگان تصادفات تصمیم گرفته شد تا سرعت مجاز وسایل نقلیه در آزادراه‌ها و بزرگراه‌های سطح کشور در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ برای افزایش ایمنی تردد ۱۰ کیلومتر کاهش یابد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بر تشکیل منظم کمیسیون‌های ایمنی استان‌ها با ریاست استانداران تاکید و بیان کرد: با توجه به زمان اندک باقیمانده تا آغاز سفرهای نوروزی تمام مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها به عنوان روسای شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان‌ها و سایر مدیران کل که اعضای این شورا هستند؛ بایستی از این ظرفیت بهره برده و در هماهنگی منظم و مستمر با صداوسیما از ظرفیت‌های این سازمان برای ارائه راهکارهای افزایش ایمنی و کاهش سرعت رانندگان در سفرهای نوروزی استفاده کنند.

افندی زاده یادآور شد: مقرر شد توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۸۰۰۰ کیلومتر طول از محورهای مواصلاتی مهم کشور و ۲۰۰ نقطه پرتصادف در سطح کشور تا قبل از شروع طرح نوروزی ایمن‌سازی، آشکارسازی و اصلاح هندسی شود که این موضوع مهم از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با همکاری همه استان‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره بر حضور فعال مدیران کل وزارت راه و شهرسازی در نشست‌های کمیسیون ایمنی استان‌ها، تشکیل مستمر نشست‌های کارشناسی دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها، تولید محتوی آموزشی مرتبط با ایمنی ترافیک و پخش در صدا و سیما و لزوم برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی سال جاری و تلاش و همکاری کلیه سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول و موثر در کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا