کمبودی در بازار گوشت گرم قرمز وجود ندارد

پایگاه خبری افق و اقتصاد – مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی اعلام کرد که گوشت گرم گوسفندی و گوساله مورد نیاز کشور از محل تولید داخل و واردات تامین شده و روند قیمت این محصولات در بازار تقریبا کاهشی است.

به گزارش پایگاه خبری افق و اقتصاد به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، شهیاد آبنار، مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی با بیان اینکه گوشت گرم گوسفندی و گوساله مورد نیاز کشور از محل تولید داخل و واردات تأمین شده و روند قیمت این محصولات در بازار تقریباً کاهشی است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی منسجم توسط کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی و تأمین گوشت قرمز، رصد و پایش بازار نشان می‌دهد روند قیمت گوشت گرم گوساله و گوسفندی در کشور رو به کاهش است.

وی اظهار کرد: برای تأمین بخشی از کسری گوشت مورد نیاز کشور، از بهمن ماه سال گذشته واردات گوشت گرم قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی انجام شد.

آبنار ادامه داد: روند تأمین و توزیع گوشت قرمز افزایشی است و هیچ کمبودی در بازار ماه مبارک رمضان نداریم.

وی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام را مکلف کرده‌ایم خرید و عرضه گوشت قرمز را از محل دام‌های داخلی انجام دهد.

آبنار افزود: در حال حاضر مازاد تقاضا برای گوشت قرمز در بازار وجود ندارد که منجر به افزایش قیمت شود.

وی با اشاره به قیمت گوشت قرمز تصریح کرد: اکنون متوسط قیمت گوشت گرم گوسفندی ۳۱۵ تا ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم و متوسط قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم گوساله ۲۱۰ تا ۲۱۵ هزار تومان در بازار است.

مدیرکل دفتر بازرگانی کالاهای کشاورزی تصریح کرد: عرضه و فروش این محصولات بالاتر از این قیمت شامل برخوردهای تعزیراتی می‌شود و بازرسان وزارت جهاد کشاورزی ورود خواهند کرد.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار روزهای پایانی سال گذشته و ماه مبارک رمضان، سه مسیر را در راستای عرضه کالاهای اساسی برنامه‌ریزی و نسبت به آن اقدام کرده است، گفت: یکی از این مسیرها، اجرای طرح فجر تا فطر است و در قالب این طرح، عرضه تقریباً تمام کالاهای کشاورزی به ویژه کالاهایی مانند برنج، روغن و شکر که از سوی وزارت جهاد کشاورزی تأمین می‌شود، از تخفیف ویژه‌ای برخوردار است و این تخفیف‌ها تا عید فطر ادامه دارد.

این مقام مسؤول ادامه داد: مسیر دوم، عرضه مستقیم کالاهای کشاورزی در نمایشگاه‌های سراسری کشور بود که با هماهنگی وزارت کشور و اتاق تعاون از ۱۸ اسفند تا ۲۹ اسفند سال گذشته برپا شد و اقلام کشاورزی در این نمایشگاه‌ها از تخفیف ویژه‌ای برخوردار بودند که با استقبال خوب مردم هم مواجه شد.

آبنار تأمین میوه شب عید را سومین مسیر تنظیم بازار روزهای پایانی سال گذشته و روزهای عید نام برد و اذعان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، میوه مورد نیاز شب عید توسط تعاونی‌ها و بخش خصوصی خریداری و از استان‌ها به سایر نقاط کشور حمل و توسط مباشران و کارگزاران در مناطق پرجمعیت توزیع شد و با این اقدام در روزهای پایانی سال افزایش قیمت میوه نداشتیم.

وی در مورد خرمای مورد نیاز ماه مبارک رمضان نیز گفت: از طریق هماهنگی با انجمن خرما و معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، توانستیم خرمای مورد نیاز را با قیمت مناسب به ویژه در استان تهران عرضه کنیم.

مدیرکل دفتر بازرگانی کالاهای کشاورزی اضافه کرد: با همکاری شهرداری تهران نیز در محل ورودی متروها، میز فروش خرما برپا شد که با استقبال مردم روبرو شد و ما افزایش قیمت در مورد این محصول نداشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا