اراده دولت‌های ایران و چین تقویت و تسهیل روابط گردشگری است

پایگاه خبری افق اقتصاد _ معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: سابقه روابط ایران و چین به ۲۵۰۰ سال قبل بازمی‌گردد که جاده ابریشم نماد روابط بین این دو کشور است و اکنون نیز اراده دولت‌ها بر تقویت، استحکام و تسهیل روابط بین دو ملت خصوصا گردشگری است.

 علی اصغر شالبافیان امروز سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در جمع تعدادی از فعالان حوزه گردشگری چین که در قالب تورآشناسازی به ایران سفر کرده‌اند، در محل کاخ ملت مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با بیان این مطلب اظهار کرد: حضور شما را در ایران خوش آمد می‌گویم. این برنامه به احترام شما تدارک دیده شده و امیدوارم در مدت حضور شما در ایران به شما خوش بگذرد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: از این که پس از برطرف شدن محدودیت‌های کرونایی، ایران را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب کرده‌اید تشکر می‌کنم. اطمینان دارم روزهای به یادماندنی را در ایران تجربه خواهید کرد.

او افزود: در مدت حضور در ایران نه تنها اماکن فرهنگی، تاریخی، موزه‌های غنی و چشم‌اندازهای گردشگری را تجربه خواهید کرد بلکه این فرصت را خواهید داشت تا مهمترین ویژگی مردم ایران یعنی مهمان‌نوازی را نیز از نزدیک ببینید.

او گفت: مردم ایران و چین اشتراکات زیادی با هم دارند به‌عنوان مثال عید بهاری شما با عید نوروز ایرانیان دارای اشتراکات زیادی است. روابط ایران و چین به ۲۵۰۰ سال قبل باز می‌گردد و از قدیم مردم باهم در ارتباط بودند چنانچه جاده ابریشم نماد همکاری‌های میان دو کشور ایران و چین بوده است. اکنون نیز اهتمام دولت‌ها بر تقویت روابط بین دو کشور است.

شالبافیان اضافه کرد: دولت ایران در افزایش جذب گردشگران و مهمانان از چین همواره تسهیل ورود گردشگران را در دستور کار داشته است و بر همین اساس به صورت داوطلبانه روادید را برای گردشگران چینی برداشته است و پروازهای متعدد مستقیم به چین وجود دارد.

معاون گردشگری کشور گفت: در سفرتان به ایران پیشنهاد می‌کنم از غذاهای ایرانی استفاده کنید، از بازارهای ایران خرید کنید و با مردم ایران گفت و گو کنید و هرآنچه که به نظرتان خوب بود را با مردم و دوستان خود درمیان بگذارید.

او خطاب به گردشگران چینی اضافه کرد: شما در ایران امنیت بالایی را احساس خواهید کرد و می‌توانید به راحتی با قومیت‌های مختلف ما گفت و گو کنید. البته در سفر چند روزه شما امکان بازدید از تمام استان‌های ایران را ندارید برای همین پیشنهاد می‌کنم در سفرهای بعدی از دیگر مناطق زیبای کشورمان بازدید به عمل آوردید و بیش از پیش با جاذبه‌های گردشگری ایران آشنا شوید.

تاکید بر تقویت روابط ایران و چین در حوزه گردشگری

سفیر چین در ایران نیز در این مراسم با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی از گروه چندصدنفره فعالان حوزه گردشگری چین، بر تقویت روابط و تسهیل در سفر مردم دو کشور تاکید کرد.

او در سخنانی کوتاه در این مراسم خاطرنشان کرد: ایران و چین از دیرباز باهم روابط دوستانه داشتند و این سفر باعث آشنایی هرچه بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر خواهد شد.

خبرنگار امیر رضایی

۱۰۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا