سرگردانی بیماران در خیابان ها بخاطر پرداخت پول نقد برای ویزیت

اکرم رضائی نژاد

پایگاه خبری افق و اقتصاد – پس از گذشت چندین ماه از تذکر سازمان امور مالیاتی نسبت به فرار مالیاتی پزشکان همچنان برخی از نصب و استفاده کارتخوان در مطب خود امتناع می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری افق و اقتصاد، چندی پیش نیز، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نسبت به دریافت وجه نقد از بیماران در مطب ها گلایه کرد.

حسینعلی شهریاری، در ارتباط با پیگیری عدم استفاده برخی پزشکان از کارتخوان، گفت: در نشستی که با وزیر و معاونان وزارت بهداشت داشتیم نسبت به این موضوع گلایه و تاکید کردیم که بر اساس قانون تمامی پزشکان باید از کارتخوان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پزشکان نباید مردم را برای تهیه وجه نقد سرگردان کنند، افزود: بسیاری از پزشکان در این رابطه همکاری لازم را داشته اند اما برخی پزشکان مانند سایر مشاغل فرار مالیاتی دارند که می‌طلبد برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی، نظارت‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه افزایش یابد.

شهریاری با یادآوری اینکه سازمان امور مالیاتی متولی رسیدگی به فرار مالیاتی است، ادامه داد: مراکز درمانی و پزشکان نباید از مردم تقاضای پول نقد یا کارت به کارت کردن داشته باشند و وزارت بهداشت و سازمان امور مالیاتی باید نظارت دقیقی بر این امر داشته باشند البته کمبود نیرو یکی از مشکلات جدی وزارت بهداشت است و سازمان اداری و استخدامی اجازه استخدام نیرو را نمی‌دهد.

همایون سامه یح نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس نیز با انتقاد از سرگردانی مردم درخیابان ها برای تهیه پول نقد به منظور پرداخت حق ویزیت برخی پزشکان اظهار کرد: برخی از پزشکان درآمد کافی برای پرداخت مالیات واقعی را دارند اما متاسفانه فرار مالیاتی دارند و این موضوع به هیچ وجه در شان آنها نیست. پزشکان با انجام این کار وجهه خود را خراب می کنند و به طور قطع با این اقدام تعداد مراجعان آنها نیز کاهش می یابد و ضرر و زیان این موضوع بیش از مالیاتی است که باید پرداخت کنند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم، افزود: به صورت جدی می طلبد سامانه و شماره‌هایی که برای اعلام فرار مالیاتی پزشکان اعلام شده پاسخگو و جوابگوی مردم باشند.

سامه یح نجف آبادی با تاکید بر اینکه در اغلب مشاغل شاهد فرار مالیاتی هستیم و پزشکان هم از این قاعده مستثنی نیستند، ادامه داد: در برخی موارد مالیاتی که اخذ می‌شود بالاتر از مالیات واقعی است و در این رابطه افزایش شدید مالیات‌ها منطقی نیست و برخی را به ستوه آورده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، دریافت حق ویزیت به صورت نقدی و یا کارت به کارت را مغایر قانون دانست و تاکید کرد که بازرسان وزارت بهداشت باید از مطب ها سرکشی و تخلفات را به سازمان مالیاتی گزارش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا