بانوی ایرانی، موتورسوار برتر رالی جهانی FIVA شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد _ مریم طلایی نماینده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان برترین موتورسوار رالی جهانی فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی ۲۰۲۳ اتریش، معرفی شد.

مریم طلایی از سوی کانون جهانگردی اتومبیلرانی و انجمن خودروهای تاریخی ایران و نماینده فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی (FIVA)، تنها شرکت کننده ایرانی بود که برای نخستین بار در طول یکصد سال گذشته، در رالی بزرگFiva world Rally  ۲۰۲۳ شرکت می کند.

این بانوی موتورسوار ایرانی با پوشش اسلامی در کنار موتورسواران با تجربه و پیشکسوت دنیا و با حمایت و احترام کامل برگزار کنندگان، موفق شد، عنوان برترین موتورسوار این دوره از رالی جهانی فیوا را به خود اختصاص دهد و پرچم ایران را به اهتزاز درآورد.

این دوره از رالی به مدت ۴ روز در مسیرهای زیبا و خاص کشور اتریش معروف به مسیر TT، با شرکت ۱۲۰ نفر از جمله ۵ موتورسوار زن از ۱۷ کشور جهان شامل نروژ، ایتالیا، یونان، مجارستان، اتریش، آلمان، سوییس، پرتقال، فرانسه، کانادا، انگلیس، چک اسلواکی، ایرلند، لهستان، رومانی، اوکراین و ایران حضور داشتند.

موتورسیکلت های شرکت کننده در این رالی بر اساس نوع، سن و قدرت موتور در ۷ گروه از جمله کلاسیک تا مدرن رده بندی شده بودند.

هدف همیشگی این رالی که یکصد سال قدمت دارد و هر سال در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود، ایجاد اتحاد، همبستگی و آشنایی ملت ها و مردم نقاط مختلف دنیا با یکدیگر است.

خبرنگار امیر رضایی

کد خبرنگار ۱۰۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا